گفتگو با فاطمه بهادری مدیر موسسه لیتوگرافی توسن
از نیروهای بالقوه صنعت چاپ استفاده نمی شود


آمارها نشان می دهند که از نیروی کار بالقوه ی بانوان در صنعت چاپ به دلیل تبعیض در معیارهای استخدامی و دستمزدهای نابرابر به درستی استفاده نمی شود.

اخبار چاپ: فاطمه بهادری در ارتباط با حضور زنان در عرصه های مدیریتی اظهار داشت: از گذشته های دور شاهد هستیم که زنان هم در خانه و هم در خارج از خانه عمدتا برای مشارکت در اقتصاد خانواده به کار مشغول بوده اند. البته مشارکتی که در آن بیشتر مردان نقش مدیریتی داشتند؛ اما با گذشت زمان با حضور قابل توجه زنان در عرصه های مدیریتی رو برو هستیم که این امر بدون آموزش میسر نمی شد.
وی در ادامه افزود: حضور مردان در عرصه کار حضوری مستمر است در حالی که زنان با مشارکتی گاه منقطع و بالاجبار با تحولاتی چون تاهل و فرزند داری و ... رو برو هستند و این کار را برای آنها دشوار می سازد.
عضو شورای بانوان تصریح کرد: بر اساس گزارش مرکز آمار در سال 85 ، 5/15درصد از جمعیت فعال کشور را بانوان تشکیل می دهند که این را باید در کنار درصد بالای بانوان راه یافته به رشته های هنری و فنی از جمله صنعت چاپ و پیش از چاپ قرار داد ؛ که نشان از نیروی کار بالقوه ای دارد که در امور صنعتی وجود دارد که از آن به درستی استفاده نمی شود.
فاطمه بهادری گفت: امروزه مشارکت کامل زنان در همه سطوح زمینه ساز بروز خلاقیت و شکوفایی استعدادهای بالقوه‌ی جامعه است که همراه با خود تداوم و شتاب در توسعه را به ارمغان آورد است . که این امر نشان از نقش موثر بانوان صنعت چاپ کشور دارد.
مدیر موسسه لیتوگرافی توسن در ارتباط با مشکلات بانوان عنوان کرد: با وجود نقش و جایگاه بانوان صنعت چاپ نمی توان تبعیضات در معیارهای استخدامی، دستمزدهای نابرابر و منابع تولیدی را فراموش کرد که برای رفع آن نیاز به ایجاد مرکزی توسط بانوان برای شناخت مشکلات و معضلات آنان می باشد. تا سبب بالا رفتن اعتماد به نفس و کسب یک هویت مستقل و بهبود وضعیت و رشد اجتماعی بانوان در این صنعت باشد که برای کل جامعه مفید خواهد بود .
وی در پایان خاطر نشان کرد: درب های صنعت چاپ سالها است بر روی زنان باز شده است و آنان نیز با توان خود برای ارتقای این صنعت و ثبت آن در قالبی ظریف تر و با دیدی عمیق تر می کوشند. اما نباید فراموش کرد پر رنگ شدن نقش زنان در کنار مردان نیازمند آموزش های تخصصی و استفاده از تجربیات پیشگامان این صنعت است.

منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۰ چهارشنبه ۳۱ فروردين
نسخه چاپی نسخه چاپی       ارسال به دوست ارسال به دوست

تاریخ انتشار:۱۳۹۰ سي و يکم فروردينکلیدها : از نیروهای بالقوه صنعت چاپ استفاده نمی شود


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: