موسسه فرهنگی هنری صبا برگزار می کند
آثارنگارگری، تذهیب و گل و مرغ به روایت استاد عسگرمحمد مرادی


صبا آثاری از نگارگری، ‌تذهیب و گل و مرغ را به روایت هنرمند کشورمان «استاد عسگرمحمد مرادی» و «شاگردان» به نمایش خواهدگذاشت.

به گزارش اخبار چاپ و به نقل از روابط عمومی مؤسسه فرهنگی هنری صبا وابسته به فرهنگستان هنر، این مجموعه نگارخانه های صبا را تماشاگه نگارگری، تذهیب و گل و مرغ ایرانی به روایت هنرمندان کشورمان خواهدکرد. این نمایشگاه شامل آثاری از استاد عسگر محمد مرادی و حدود 20 نفر از شاگردانش است که چهره‌ای معروف در معرفی زیبائی‌های هنر ایرانی در عرصه‌ پهناوركشورمان به دست آورده اند. آثار محمد مرادی در زمینه نقاشی ایرانی، نگارگری و تذهیب با الهام از مبانی نگارگری کهن (به لحاظ رنگ‌بندی و ترکیب)، نقوش انتزاعی و دقت در جزئیات و رنگ‌ های درخشان را با فضاسازی جدید از ریشه های طبیعی و اقلیمی و نقوش انسانی ترکیب کرده است.
این هنرمند تاکنون نمایشگاه هایی از آثار خود در شهرهای تهران ، رشت ، شیراز، یزد و ... داشته و نفر اول در ششمین جشنواره رضوی شیراز بوده است. همچنین در دوران تحصیل کلاس های هنری ، از محضر اساتید بزرگی بهره مند گردیده، اساتیدی بزرگ همچون استاد محمد باقر آقا میری که توانسته از تجارب هنری ایشان کسب فیض كند.
آثار این هنرمند ، نوآوری در رویکرد به نگارگری اصیل و کهن ایرانی را با بهره از فضاهای خلاقه و ابداعی به علاقمندان این هنر ارائه کرده است. نمایشگاه نقاشی‌های ایرانی این هنرمند وشاگردانش از 31 فروردین ماه در نگارخانه لرزاده و صبای موسسه فرهنگی هنری صبا گشایش یافته و تا 21 اردیبهشت میزبان عموم بازدیدکنندگان خواهد بود.
آدرس : خیابان ولیعصر – خیابان طالقانی غربی – خیابان صبا(مظفر) - شماره 125

منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۰ چهارشنبه ۲۴ فروردين


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: