فراخوان
طراحی پوستر با موضوع حق تحصیل برای همگان


در دهم مارس 2011 پوستر برای فردا، پروژه فراخوان طراحی پوستر با عنوان "حق تحصیل برای همگان" را در سال 2011 کلید زد.
اخبارچاپ: هر سال Poster for Tomorrow، فراخوان طراحی پوستری را بر پایه یکی از موازین اصلی حقوق بشر در جهت جلب توجه عمومی در راستای احترام به این حق، ارائه میدهد.
از طراحان گرافیک سراسر جهان دعوت به عمل می آید تا در این رقابت با طراحی پوستر، منطبق بر موضوع ارائه شده شرکت نمایند
نمایشگاه پوسترهای راه یافته به نمایشگاه بین المللی، در روز جهانی حقوق بشر، 10 دسامبر گشایش می یابد.
مبارزه امسال ما در جهت استیفای حق تحصیل برای همه میباشد. به نظر ما این مهیج ترین و گسترده ترین موضوع مثبتی است که تا به حال بدان پرداخته ایم.این همان موضوعی است که وزیر فرهنگ و آموزش سابق فرانسه " ژاک لانگ " به آن اشاره کرده است که با عنوان انتخابی امسال مطابقت دارد :
"پوستر برای فردا" تلاش میکند با بکارگیری امور خیریه و مطرح کردن موضوعاتی مناسب ابزاری نیرومند برای اطلاع رسانی و آگاهی دهی در اختیار داشته باشد. یک سال برای لغو مجازات اعدام در جهان تلاش میکند و سال بعد برای حق تحصیل عمومی اقدام مینماید. من سفیر افتخاریه این ابتکارم، ابتکاری که برای تعالی اجتماعی و فرهنگی مبارزه میکند.
" نیرومند ترین سلاحی که شما میتوانید با آن دنیای خود را تغییر دهید،تحصیلات است." نلسون ماندللا
ما برای حق تحصیل برای همه تلاش میکنیم، بطوری که باور داریم که آموزش و پرورش میتواند شانس شکسته شدن چرخه فقر برای زندگی در جهانی برابر و بدون تبعیض، در جایی که هر کسی شانس آموختن و لذت بردن و موفقیت را داشته باشد فراهم می آورد. برای لذت بردن از فردایی بهتر که میتواند خود موضوعی باشد در خلق یک پوستر.

رقابت
پروژه رقابت طراحی پوستر از روز 10 مارس (19 اسفند) آغاز شده و تا روز 10جولای (یکشنبه، ۱۹ تیر ۱۳۹۰) ادامه می یابد.
حضور در این رقابت برای عموم رایگان است.
پوسترهای طراحی شده می‌بایست در سایت " Poster For Tomorrow " بارگذاری شوند:
www.posterfortomorrow.org
پوسترهای برتر توسط هیات داوران انتخاب شده و در کاتالوگی نفیس به چاپ خواهند رسید.
نمایشگاه آثار منتخب نیز در روز 10 دسامبر (روزی برای فردا) در سراسر جهان برپا خواهد شد.

خلاصه موضوع رقابت:
پوستر برای فردا -2011
حق تحصیل برای همگان
خلاصه ای برای خلق اثر

" نیرومند ترین سلاحی که شما میتوانید با آن دنیای خود را تغییر دهید،تحصیلات است." نلسون ماندلا

بیایید با حقایق آغاز کنیم
هر کودکی در جهان، بر طبق اعلامیه حقوق بشر حق برخورداری از تحصیلات ابتدایی را دارا میباشد.
هدف توسعه در هزاره دوم که به صورت اعلامیه ای مصوب،توسط تمام کشورهای عضو سازمان ملل پذیرفته شده، این است که " اطمینان حاصل شود، تا سال 2015 ، کودکان سراسر جهان، چه دختران و چه پسران به طور یکسان ، قادر خواهد بود برای تکمیل یک دوره کامل تحصیلات ابتدایی " اقدام نمایند.
با این حال 121،000،000 کودکان (در یک برآورد محتاطانه ) نمیتوانند به مدرسه ابتدایی بروند. این رقم معادل تقریبا 2 ٪ از جمعیت جهان، و یا بیش از جمعیت ساکن در مکزیک است، کاملا واضح است که با رقم بزرگی مواجه هستیم.
امروزه کودکان به دلایلی آشکار، اهم از: کسب درآمد برای حمایت از خانواده، ناتوانی و عجز، باورهای غلط مذهبی-جنسیتی و برخی سیاستهای اشتباه برخی کشورها از تحصیل محرومند،هرچند که همه کودکان میبایستی از آموزش و پرورش مطلوبی برخوردار باشند.
این مشکل در کشورهای در حال توسعه بیشتر نمایان میشود اما پیامدهای آن بر همه ما تاثیر گزار خواهد بود.
بیسوادی و فقر فهم ریاضی یکی از معضلات روزافزون جهان غرب است. از طرفی بیسوادی در فرانسه به یک مشکل ملی بدل شده است. در انگلستان 1300000 نفر قادر به خواندن ، نوشتن یا محاسبه نیستند که به طرز باورنکردنی بالاست. براساس بررسی مرکز ملی سوادآموزی بزرگسالان آمریکا،42میلیون آمریکایی قادر به خواندن نیستند و برآوردهای جاری نشاندهنده میزان و تعداد بزرگسالان بیسواد را هویدا میکند که سالیانه 2500000نفر بطور تقریبی به آن افزوده میشود و اگر مداخله ای صورت نگیرد این روند ادامه یافته و شرایط وخیم تر خواهد شد.
باز داشتن کودکان از تحصیل و مدرسه رفتن صرفا از لحاظ آئینی،جنسیتی،عقیدتی و...قابل توجه نیست، بلکه مانع شدن از دست یابی به زندگی و فردایی بهتر برای آنان و فرزندانشان رنج آور و غیر قابل تحمل است.
تحصیل کردن فرصت شکستن چرخه فقر، تبعیض را پدید آورده و امیدها را برای زندگی می افزاید و مانند بنایی موجب رشد و پیشرفت اجتماعی و فرهنگی میشود.
این پدیده یک معضل نیست، بلکه حقی است برای من،شما و همگان در هر کجای جهان و تا زمانی که نگاه تبعیض آمیز بر این نیاز بشری حاکم باشد شرایط تغییر نخواهد کرد. 
توضیحاتی در مورد پوستر برای فردا:
" poster for tomorrow" یک طرح مستقل و غیر انتفاعی است که میکوشد مردم و طراحان داخلی و خارجی را در جهت ساختن پوستری به منظور تاثیر گزاری و آگاهی دادن در مورد مسایل پر اهمیت جهان ترغیب نماید.
در دو پروژه قبلی بیش از 4000 پوستر از 67 کشور دریافت کردیم که در نمایشگاههایی در پنج قاره به نمایش درآمدند.

اطلاعات بیشتر
برای کسب اطلاعات بیشتر و طرح سئولات خود می‌توانید با Hervé Matine از طریق اقدام نمایید.

(مترجم: حسین عبدی / برگرفته از سایت www.posterfortomorrow.org)
منتشر شده در تاریخ ۱۳۸۹ پنج شنبه ۲۶ اسفند
نسخه چاپی نسخه چاپی       ارسال به دوست ارسال به دوست

تاریخ انتشار:۱۳۸۹ بيست و ششم اسفندکلیدها : فراخوان طراحی پوستر با موضوع حق تحصیل برای همگان


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:  
پست الکترونیکی:  
نظر شما: