فراخوان
بیست و دومین فستیوال جهانی پوستر و گرافیک دیزاین شومن


فستیوال شومن با هدف بازپروری شرکت دانش آموزان، در قالب یک رقابت برگزار می شود.

اخبارچاپ:فستیوال شومن با هدف بازپروری شرکت دانش آموزان، در قالب یک رقابت برگزار می شود. این رقابت جنبه‌های متنوع و وسیع محصولات مربوط به حوزه‌ی گرافیک دیزاین را در برمی گیرد: نشریات، نسخه های چاپی، محصولات تعاملی و غیره. در این راستا، داوران این دوره قصد دارند تا شرکت کنندگان را به تفکر و تمرکز بر روی مولفه های اصلی و ضروری گرافیک دیزاین یعنی نوشته دعوت کنند.
نوشته با قرار دادن کلمات در کنار یکدیگر، نقشی را ایفا می کند که تصاویر از بیان صریح و روشن آن عاجزند. اما این رقابت چشم اندازی است به نقشی که انتخاب دیزاینر می تواند در این راستا داشته باشد. یک متن مشابه، بسته به نوع رسانه و یا یک صفحه نمایش منحصر به فرد با لی اوتی متفاوت، می‌تواند به اشکال مختلف قرائت و به نمایش گذاشته شود.
در نتیجه، یک متن وجود ندارد بلکه چندین متن تولید می‌شود و همین طور یک خواننده نداریم بلکه با خواننده‌ها مواجه هستیم.شکل دهی به متن و انتخاب ابزار نیز از جمله عوامل موثر در خوانش های مختلف یک متن است و این همان چیزی است که داوران این دوره از مسابقات شومن امیوارند که بخوانند، کشف کنند و مورد امتحان قرار بدهند.
شرکت کنندگان در انتخاب متن خود آزاد هستند، اما بهتر است از عبارات و یا متن های رایج و شناخته شده و همین طور لی اوت‌های معروف، استفاده نکنند. متن می‌تواند هم به زبان انگلیسی و هم فرانسه باشد. چه این متن از جایی گرفته شده باشد و چه مختص این رقابت نوشته شده باشد، عنوان و منبع آن باید ذکر شود.
وحالا... شروع به "نوشتن" کنید.

هیئت داوران:
Michel aphesbero مایکل آفسبرو
Sophie dema سوفی دیمِی
annick Lantenois آنیک لاتنوآ
Benoît Santiard بونوآ سانتیآرد
Susanna Shannon سوزانا شانون

شرایط شرکت در رقابت
این رویداد رقابت- نمایشگاهی با هدف شرکت دانش آموزان مدرسه‌های هنر خصوصی، دانشگاه ها، مدرسه های تکنیکی و شغلی در این زمینه و کسانی برای این دوره ثبت نام کرده‌اند، برگزار می‌شود. این رقابت ختم می‌شود به نمایشگاهی از آثار منتخت از تاریخ ۲۲ May تا ۵ June و همچنین مراسم اهداء جوایز که در تاریخ ۲۸ May ( هفت خرداد ۱۳۹۰)،۲۰۱۱ در بیست و دومین فستیوال جهانی پوستر و گرافیک دیزاین شومن برگزار می‌شود.
شرکت کنندگان تنها می‌توانند یک کار در هر کدام از بخش های پوستر، نشریات، نسخه‌های چاپی، نمونه‌های تعاملی و گرافیک متحرک در مسابقه شرکت بدهند.

شرایط آثار در هر کدام از بخش ها:
نمونه های تعاملی (Interactive Module):
ارسال بر روی DVD یا CD . حتماً نام نرم افزار مورد استفاده قید شود.
گرافیک متحرک:
حداکثر زمان اثر، 2 دقیقه و ارسال بر روی DVD و یا CD که قابل پخش با VLC باشد. حتماً نام نرم افزار مورد استفاده قید شود.
پوستر:
حداکثر اندازه، ۸۰ در ۱۲۰. سطح ناهموار و کلاژ پذیرفته نمی شود. پوستر ها باید عکاسی شده و یا به صورت چاپی در اندازه ی مناسب و بدون قاب و یا نصب ارسال شود.
برای سایر رسانه ها:
خارج موارد ذکر شده، اثری پذیرفته نمی شود.
-آثار ارسالی در هر کدام از بخش ها باید به همراه یک متن توصیفی که اهداف مولف را شرح داده است، باشد. حداکثر ۱۵۰۰ کلمه.
-تنها آثاری که مختص این رقابت کار شده باشند، مورد قبول واقع می شود. نسخه ی اصلی آثار باید ارسال شوند.
-آثار باید دارای امضای عبارت فرانسوی “etudiants, tous a Chaumont!” و یا عبارت انگلیسی
“Students-All to Chaumont”، اسم و فامیل و ذکر سال ۲۰۱۱ باشند.
-یک اثر همچنین می تواند به شکل مجموعه ارائه شود. آثار باید به همراه موارد زیر ارسال شوند:
ضمائم: فرم تکمیل شده ی شرکت در رقابت، کپی کارت دانشجویی فرد شرکت کننده، عکس پاسپورت شرکت کننده. این مدارک به هیچ عنوان نباید به خود اثر متصل و یا چسپانده شود.
-آثار برای انتقال به خوبی باید بسته بندی شوند و هزینه ی آن از جانب شرکت کننده پرداخت می شود. دانش آموزانی که از خارج اروپا در این رقابت شرکت می کنند باید بدانند که هزینه ی انتقالات شامل خسارات وارده نمی شود. برگزار کنندگان هیچ مسئولیتی در زمینه ی سلامت آثار ندارند.
-آثاری که از متون توهین آمیز، اعتراضی و غیره اخلاقی استفاده کند و یا اشاره به نژاد خاصی داشته باشند در رقابت پذیرفته نمی شود. هر اثری که چنین مشخصاتی داشته باشد، به سرعت رد صلاحیت می‌شود.

جوایز:
آثار منتخب در فستیوال به نمایش درآمده و نسخه ی پی دی اف آن بر روی وب سایت شهرداری قابل دانلود است. جوایزی از سوی جمع حرفه ای داوران به همراه یک دیپلم افتخار در هر یک از بخش ها به برندگان اهداء می شود.
فرد برگزیده از سوی داوران مبلغ ۱۰۰۰ یورو دریافت می کند.
فردی که از جانب داوران مورد تشویق قرار می گیرد، یک نسخه از کاتالوگ کلی به همراه پوستر فستیوال را دریافت می کند.

آخرین مهلت ارسال آثار:
دوشنبه، ۲۱ ۲۰۱۱March ، یک فروردین ۱۳۹۰
برای دریافت فرم شرکت در این رقابت به سایت انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران مراجعه نمایید.

منتشر شده در تاریخ ۱۳۸۹ شنبه ۱۴ اسفند


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: