در بازدید سرپرست دفتر امور چاپ از دبیرخانه دهمین دوره مسابقات مطرح شد
پیشنهاد اختصاص بخش جداگانه ای به آثار هنری و نفیس


فعالان حوزه چاپ در بازدید سرپرست دفتر امور چاپ از دبیرخانه دهمین دوره مسابقات چاپ پیشنهاد اختصاص بخش ویژه ای به آثار نفیس و هنری وتوجه به جنبه تجاری و تولید صنعتی در آثار ارائه شده به مسابقات صنعت چاپ را مطرح کردند.

به گزارش دبیرخانه دهمین دوره مسابقات صنعت چاپ، در این بازدید پس از ارائه گزارش دبیر دهمین دوره مسابقات ، رییس هیات داوران و دو تن از اعضای هیات مدیره اتحادیه های صنعت چاپ نظرات خود را مطرح کردند.

مسعود فرشی فرید، دبیر دهمین دوره مسابقات با اعلام اینکه برای دهمین دوره بیش از 1500 اثر به دبیرخانه ارسال شده و هیات داوران در مرحله نخست در حدود 300 اثر را شایسته ورود به مرحله تخصصی دانستند گفت: در این دوره از مسابقات تلاش شد تا فعالیت ها تنها به داوری آثار محدود نشود وعلاوه بر برپایی 8 کارگاه و سمینار آموزشی ، نمایشگاه دائمی آثار برگزیده وشایسته تقدیر در محل سازمان توسعه تجارت برپا شود.

به گفته وی این نمایشگاه در فضایی بالغ بر 300 متر برپا می شود وبا برگزاری هر دوره از مسابقات آثار برگزیده همان سال جایگزین آثار سال گذشته می شود وبرای یک سال در کنار همه نمایشگاه های اقتصادی و صنعتی پذیرای علاقه مندان خواهد بود.

وی سطح کمی و کیفی آثار در دهمین دوره را خوب ومطلوب توصیف کرد و گفت: بسیاری از شرکت کنندگان در این دوره برای نخستین بار آثار خود را به دبیرخانه مسابقات ارسال کردند تا مورد داوری قرار گیرد.

رضا رضایی، رییس هیات داوران دهمین دوره هم با اشاره به ضرورت توجه به آثاری که جنبه تجاری وتولید انبوه صنعتی دارند نیز گفت: پیشنهاد فعالان حوزه چاپ وبسته بندی اختصاص یک بخش ویژه به آثار نفیس وهنری است تا در آن بخش مورد داوری قرار گیرند تا فضا برای ارزیابی آثاری که می توانند توان صادراتی صنعت چاپ کشور را افزایش دهند ، باز شود.

وی محدود نشدن فعالیت های دبیرخانه مسابقات به معرفی و تجلیل از آثار در فاصله زمانی ارائه آثار تا مراسم پایانی را خواستار شد و افزود: معرفی آثار برگزیده به مردم و فعالان حوزه های مختلف صنعتی در رسانه های مختلف از جمله رادیو وتلویزیون ونشریات عمومی و تخصصی و در منطقه می تواند به رونق تولید وصادرات این محصولات کمک بسیاری کند.

به گفته وی می توان با برنامه ریزی مناسب این آثار را در طول سال به همه فعالان کشور و منطقه معرفی و برای تولید انبوه این محصولات با کمک رسانه ها اقدام کرد.

در این مراسم که علی مغانی، عضو هیات مدیره اتحادیه صادر کنندگان خدمات چاپ و رییس انجمن واردکنندگان ماشین آلات و مجتبی مدنی عضو اتحادیه لیتو گرافان واز داوران این دوره مسابقات نیز حضور داشتند، یوسف افراش ، سرپرست دفتر امور چاپ وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی با اشاره به این که مسابقات چاپ در هر دوره حاصل تجربیات و تلاش های تمام دوره های گذشته است، رفع اشکالات و نقایص تا رسیدن به یک مسابقه بدون نقص را از ویژگی های همه دوران مسابقات چاپ دانست و پیشنهاد اختصاص بخشی به آثار هنری و نفیس را برای دوره بعد قابل بررسی دانست.

منتشر شده در تاریخ ۱۳۸۹ پنج شنبه ۲۱ بهمن


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: