اخباری از نمایشگاه‌های گروهی
نگارخانه بهمن و گاری شمرون میزبان هنرمندان


نمایشگاه گروهی پوستر از 25 دی ماه سال جاری در بیرجند گشایش می‌یابد و نمایشگاه 12 شاهكار هنری از 12 هنرمند مطرح معاصر از بیست و چهارم تا دوازدهم بهمن در گالری شمرون افتتاح می‌شود

اخبارچاپ: نمایشگاه گروهی پوستر «ما خیلی بلدیم» از 25 دی ماه سال جاری در بیرجند گشایش می‌یابد.
این نمایشگاه که «ما خیلی بلدیم» نام دارد؛ دربرگیرنده آثار «مینا مالکی»، «محسن دهقان»، «تکتم همتی»، «سعید حیدری»، «مهدی حسینی»، «مهدی مرتضوی»، «بابک اسکندری» و «هانیه شکیبی» است.
این نمایشگاه تا سی ام دی برپاست و علاقه‌مندان برای بازدید از آن می‌توانند به محل دایمی نمایشگاه‌های حوزه هنری استان واقع در خیابان منتظری، طبقه فوقانی سینما بهمن، نگارخانه بهمن مراجعه کنند.

گالری شمرون برگزار می‌کند:
نمایشگاه 12 شاهكار هنری از 12 هنرمند مطرح معاصر از بیست و چهارم تا دوازدهم بهمن در گالری شمرون افتتاح می‌شود
در این نمایشگاه 12 اثر از «هانیال الخاص»، «ناصراویسی»، «رضا بانگیز»، «حسین كاظمی»، «طاها بهبهانی»، «مسعود عربشاهی»، «صادق تبریزی»، «منیر فرمانفرمایان»، «سیراك ملكوتیان»، «منوچهر شیبانی»، «ژازه طباطبایی»، «كوروش شیشه‌گران» به نمایش درخواهد آمد.
شناخت بیشتر سبك و شیوه این هنرمندان برای آشنایی جوانان با نسل مطرح معاصر و دیدار با این هنرمندان از جمله اهداف برگزاری این نمایشگاه است.
انتخاب آثار براساس ارجحیت مفهوم كه روایتگر حقیقت در شناخت ماهیت انسان به عنوان یك اصل همیشه با مضامین ایرانی و اسطوره‌‌ای باتنوع بالا صورت گرفته است.
این نمایشگاه از بیست و چهارم دی ماه تا دوازدهم بهمن ماه سال جاری از ساعت 9 تا 12 و 16:30 تا 20 در گالری شمرون واقع در خیابان فرشته، روبروی خانه پرفسور حسابی، باغ موزه هنر ایرانی برای بازدید عموم و علاقه‌مندان دایر است.

منتشر شده در تاریخ ۱۳۸۹ چهارشنبه ۲۲ دي


بی باک

افتادگی آموز گر طالب فیضی هرگز نخورد آب زمینی که بلند است من از تمامی شرکت کنندگان بسیار سپاسگذارم که با برپایی این نمایشگاه، به مخاطبینشان از سطح بسیار پایین برخی از جشنواره های بین المللی ما خبر دادند. امیدوام فکری در این خصوص از طرف مسئولان برداشته شود . متأسفانه منتخب شدن دراینچنین جشنواره هایی به همان اندازه که به صاحبان آثار امید می بخشد! باعث افت سطح کیفی جشنواره ها و تضعیف جایگاه هنر گرافیک خواهد شد. ای کاش در عنوان نملیشگاه به جای نمایشگاه گروهی پوستر از نمایشگاه گروهی گرافیک استفاده می شد تا بازدیدکنندگان با روبه روشدن با آثار غیر پوستر نمایشگاه آنقدر متعجب نمی شدند. البته این مطلب به آنچه شرکت کنندگان نسبت به آن خیلی بلدند مربوط نمی شود ! یادآور می شوم اولین گروه تخصصی گرافیک با عنوان خانه طراحان خراسان جنوبی با مجوز رسمی بیش از یک سال است که در سطح استان مشغول فعالیت می باشد.
گر تو بهتر می زنی بستان بزن !

آقای بی باک، دوست عزیزی که اسم استاد رو به دوش می کشی،من در جلسه نقد این نمایشگاه حضور داشتم و تنها برداشتی که از حرف های شما داشتم این بود که آمده بودی که کم کاری خود را پشت حرف هایت پنهان کنی.در گذشته وقتی به کسی می گفتد استاد که کارهای او را همگان تحصین کنند ولی افسوس که امروز به هر دانشگاه رفته ای می گویند استاد!!! شما چهره بدی از خود نشان دادی و زحمات این هنرمندان را خواستی با سفسته کردن نادیده بگیری ولی حاضران بسیار فهیم بودند. شکست خورده میدان تو بودی.این جلسه محل به رخ کشیدن کارهای هنری بود نه به رخ کشیدن کلمات حفظ شده از کتابهای دانشگاه. پیامی که پوسترهای این نمایشگاه به من رساند این بود که برخی آدم ها چشم دیدن فعالیت دیگران را ندارند. چشمشان ...... باد...





نام:  
پست الکترونیکی:  
نظر شما: