درباره اتلاف انرژی دستگاه‌های چاپ
نتایج پژوهش هایدلبرگ اعلام شد


هایدلبرگ نتایج آزمایش‌های مقایسه‌ای خود را در خصوص اتلاف انرژی دستگاه‌های چاپ اعلام كرد.هایدلبرگ چندین اندازه‌گیری مقایسه‌ای را بر روی مدل‌های مختلف دستگاه‌های چاپ خود به هدف دستیابی به شفافیت بهتری در میزان مصرف انرژی به انجام رسانده است. این مقایسه نشان داده است كه در سرعت‌های تولید بین 14 تا 18 هزار برگ در هر ساعت مدل Speed Master XL105 در چاپ B1 كمترین میزان مصرف انرژی را داشته است.
به گزارش اخبار چاپ و به نقل از آی گرفیكس، در این آزمایش هایدلبرگ یك كار چاپی با جوهر مشترك، میزان چاپ مشترك و سرعت تولید مشترك را به كار گرفته و میزان مصرف انرژی آن‌ها اندازه‌گیری‌ كرده است. در این اندازه‌گیری همه دستگاه‌های جانبی نظیر خنك‌كننده‌ها و تامین‌كننده‌های هوا نیز در نظر گرفته شد.
Speed Master XL105 بدون خشك كردن بین پنج تا ده درصد كمتر از رقیبانش انرژی مصرف می‌كند كه این میزان در هنگام استفاده از دستگاه‌های پوششی و خشك‌كن‌های باد گرم ده تا بیست درصد افزایش می‌یابد.
این شركت می‌افزاید این نتایج در حالی است كه در بعضی از دستگاه‌های هایدلبرگ بیشینه بارگذاری نسبت به بقیه بیشتر است. هایدلبرگ این صرفه‌جویی‌ها را مدیون تعدادی از تكنولوژی‌های كنترلی خود شامل Air Star می‌داند كه تامین‌كننده هوا برای چاپ است و Combi Star Pro كه می‌تواند خروجی واحد خنك‌كننده را به حداقل برساند.
با این حال بزرگ‌ترین تفاوت با استفاده از فرایند خشك‌كردن بدست آمده است. هایدلبرگ می‌گوید خشك‌كننده‌های Dry Star كه تولید داخلی است با سرعت هوای بیشتری در جایی نزدیك‌تر به كاغذ و كار نصب شده‌اند كه میزان اتلاف انرژی را به میزان قابل توجهی كاهش می‌دهند.
منتشر شده در تاریخ ۱۳۸۸ يکشنبه ۱۱ مرداد
نسخه چاپی نسخه چاپی       ارسال به دوست ارسال به دوست

تاریخ انتشار:۱۳۸۸ يازدهم مردادکلیدها : هایدلبرگ پژوهش Speed Master XL105


نادر مقیمی

عالی





نام:  
پست الکترونیکی:  
نظر شما: