سیف‌اله صمدیان دبیر جشن تصویر سال خبر داد:
تمدید ده روزه ارسال آثار به هشتمین جشن تصویر سال


سیف‌اله صمدیان دبیر جشن تصویر سال و جشنواره فیلم تصویر از دلایل تمدید ده روزه ارسال آثار خبر داد.

اخبارچاپ: سیف‌اله صمدیان دبیر جشن تصویر سال و جشنواره فیلم تصویر از دلایل تمدید ده روزه خبر داد: دلیل اول: دقیقه‌ی نودی بودن اهالی محترم ایران زمین و حمله پرشتاب علاقمندان به شرکت در هشتمین جشن تصویر سال در دو روز پایانی برای آپلود کردن تصاویر و در نتیجه بالا رفتن نجومی تعداد تلفن‌های رفع اشکال‌های آپلودی به دبیرخانه!
نتیجه‌گیری اخلاقی: دوستان عزیز، نه با عجله که با دقت و حوصله و نه در دو روز پایانی مهلت جدید که از هم اکنون کارتان را انجام دهید؛ لطفا!
دلیل دوم: به‌قول خیلی‌ها، شیک شدن روش ارسال عکس از طریق سایت، دامن خیلی از هنرمندان ضدتکنولوژی اینترنتی را هنوز نگرفته و به‌دلایل گوناگون از ارتباط سایتی با ما پرهیز می‌کنند و با تلفن و روش‌های مختلف، ما را به شکستن عهد جدیدمان ترغیب می‌کنند، ولی بدانند که ما هنوز روی حرف خودمان ایستاده‌ایم!
نتیجه‌گیری اخلاقی: "جان من" از خر شیطان پایین بیایید و یک بار هم که شده قبل از کوچ بزرگ، فرزند زمان خود باشید!
دلیل سوم: اشتباه تایپی و شاید هم سهوی خودمان بود که در فراخوان تصویر سال، تعداد آثار ارسالی در بخش عکاسی را حداکثر پنج تک عکس و یک مجموعه عکس اعلام کردیم. این در حالی بود که در برنامه‌ریزی آپلود تصاویر برای هر رشته‌ی عکاسی (خبری، مستند اجتماعی، ورزشی، نگاهی دیگر خلاقه، هنر و هنرمندان و بخش ویژه‌ی عکس‌های موبایلی)، پنج تک عکس و یک مجموعه عکس در نظر گرفته بودیم.
این موضوع خواسته و ناخواسته باعث سردرگمی تعداد قابل توجهی از دوستان همراه تصویر سال شد که ما هم تا آنجا که توانستیم در جواب پرسش‌های تلفنی‌شان موضوع را روشن کردیم؛ ولی قطعا کم نیست تعداد عکاسانی که برای شش رشته‌ی عکاسی جمعا پنج تک عکس و یک مجموعه عکس فرستاده‌ باشند. پس آنها می‌توانند با مراجعه دوباره به سایت تصویر و با همان کد ره‌گیری عکس‌های ارسالی‌شان را به تعداد مورد نظر آپلود کنند و در فرصت باقی مانده، تا پایان د‌ی‌ماه، سی‌دی دوم را هم با همان کد ره‌گیری به دبیرخانه ارسال کنند.
نتیجه‌گیری اخلاقی: خداییش آنهایی که عکس قابل ندارند، زور نزنند که حتما برای همه بخش‌ها و با حداکثر تعداد ارسال کنند؛ فکر وقت و قلب و چشم ما هم باشند.
... و اما دلیل چهارم که شاید مهم‌ترین دلیل تمدید ده روزه است:
با توجه به اتمام زمان مهلت ارسال آثار مسابقه و اکسپو نور که پایان دی‌ماه اعلام شده، بهتر است بقیه‌ی آثار مربوط به فراخوان تصویر سال ۸۹ نیز در همان مدت زمان ارسال شود که کرکره‌ی اولین سایت بازی تصویر سال هم، یک‌بار، نه برای همیشه که برای این دوره، پایین کشیده شود.
نتیجه‌گیری اخلاقی: حتا اگر غیراخلاقی هم باشد امکان ندارد حتا یک ثانیه بعد از ساعت ۱۲ شب سی‌ام دی‌ماه ۱۳۸۹، میهمان جامانده‌ا‌ی را بپذیریم!
در ضمن فراخوان سوم که مربوط به رویداد ویژه‌ی هشتمین تصویر سال یعنی «هنر تبلیغات» است، خوشبختانه با صلاحدید شورای برگزاری هنر تبلیغات که مدیران حدود ۲۰ شرکت تبلیغاتی شاخص هستند، از شکل فراخوان برای مسابقه و نمایشگاه خارج شد و امسال فقط به‌صورت نمایشگاه تخصصی هنر تبلیغات در ایران برگزار خواهد شد.
در این دوره فقط آثار منتخب شرکت‌های تبلیغاتی عضو شورای برگزاری در زمینه‌ی آگهی‌های تبلیغاتی و تیزرهای تلویزیونی و سینمایی همزمان با هشتمین جشن تصویر سال و جشنواره فیلم تصویر به‌نمایش عمومی گذاشته خواهد شد.
بدیهی است هنرمندانی که آثار خود را جهت ارایه در بخش مسابقه‌ی امسال آماده کرده بودند، می‌توانند آثارشان را در دوره‌ی نهم تصویر سال، برای ارزیابی توسط هیات داوران منتخب شورای برگزاری ارسال کنند. 


منتشر شده در تاریخ ۱۳۸۹ سه شنبه ۲۱ دي


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: