مصطفی اسدالهی؛ داور رشته پوستر جشنواره فجر
جشنواره‌ها یادآور استعداد‌های نهفته در جوانان هستند


پوستر رسانه‌ای است كه می‌تواند كاركردهای فراوانی در جامعه داشته باشد و به عنوان ابزاری موثر در اطلاع‌‌رسانی نقش عمده‌ای را ایفا كند.

به گزارش اخبارچاپ و به نقل از روابط عمومی سومین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر: مصطفی اسدالهی داور بخش پوستر سومین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر اظهار داشت: همانطور كه آمار موجود نشان می‌دهد؛ گرایش جوانان به طراحی پوستر بسیار زیاد است و اگر این علاقه را در مسیر درستی هدایت كنیم شاهد پیشرفت‌های خوبی در این عرصه خواهیم بود.
مدرس دانشگاه پردیس هنرهای زیبای دانشگاه تهران تصریح کرد: چنانكه در آثار ارسالی به سومین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر دیدیم، استعدادهای بی‌شماری در زمینه طراحی پوستر وجود دارد كه می‌توان با بهره‌گیری از این پتانسیل آینده خوبی را برای این هنر در كشور رقم زد.
این هنرمند گرافیست ادامه داد: پوستر رسانه‌ای است كه می‌تواند كاركردهای فراوانی در جامعه داشته باشد و به عنوان ابزاری موثر در اطلاع‌‌رسانی نقش عمده‌ای را ایفا كند. برای استفاده درست از كاركردهای این رسانه باید آن را از دیوارهای نمایشگاه‌ها و حضور صرف در مسابقات فراتر برد و به داخل شهر برد.
وی افزود: بهتر است آثار منتخب سومین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر در سطح شهر هم استفاده شوند چرا كه جای پوستر در نمایشگاه نیست و با حضور یافتن میان مردم می‌تواند به رسالت خود عمل كند.
داور بخش پوستر سومین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر در پایان گفت: باید جشنواره‌های زیادی را در عرصه هنر برگزار كنیم؛ چرا كه جشنواره‌ها همواره به همه ما یادآوری می‌كنند كه استعدادهای فراوانی در كشور وجود دارد و باید به سمتی برویم كه از این پتانسیل استفاده كنیم.
سومین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر 17بهمن‌ماه تا 13 اسفند‌ ماه، در رشته‌های نقاشی، خوشنویسی، سفال و سرامیك، نگارگری، عكاسی، پوستر و كاریكاتور برگزار می‌شود. همچنین هنر خیالی نگاری، هنر جدید و همایش علمی بخش‌های جنبی این پدیده هنری خواهند بود.

منتشر شده در تاریخ ۱۳۸۹ پنج شنبه ۱۶ دي


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:  
پست الکترونیکی:  
نظر شما: