چند خبر کوتاه
اخباری از دنیای گرافیک


پوستر طراحان ایرانی در پوسترپیج، دو کتاب گرافیکی وارد مرحله صحافی شدند، داوری 150 اثر در جشنواره هنرهای تجسمی ترنج

پوستر طراحان ایرانی در پوسترپیج
اخبار چاپ: پوسترهای تعدادی از طراحان گرافیک به مناسبت سال جدید میلادی در پوسترپیج منتشر شده است.
در این گالری مجازی آثاری از طراحان سرشناس جهان از جمله آندره لوئیز (کانادا)، پکا لوری (فنلاند)، نیکلاس تراکسلر (سوئیس)، دیوید تارتاکوور (اسرائیل)، اسوالدو گانا (مکزیک)، چازماویانی دیویس (آمریکا)، یوسی لمل (اسرائیل)، استفان اروش (مجارستان)، میروسلاو آدامچک (لهستان)، سوسانا ماچیکا (بولیوی) و ... در آن به نمایش درآمده است.
همچنین آثاری از طراحان ایرانی به همین مناسبت منتشر شده است: مهدی سعیدی، پریسا تشکری، مجید عباسی، صالح زنگانه، سیاوش فانی، حسن کریم زاده، مهدی کفاش، علی عبدی، خلیل یوسفی و ...

دو کتاب گرافیکی وارد مرحله صحافی شدند
اخبارچاپ: دو کتاب گرافیکی جدید نشر رسم، وارد مرحله صحافی می‌شود.
چاپ متن و جلد کتاب «پوسترهای روز جهانی گرافیک» و کتاب «گرافیک و هلوژی» به اتمام رسید و وارد مرحله صحافی شد. کتاب پوسترهای روز جهانی گرافیک دربرگیرنده 176 پوستر از 167 طراح گرافیک است و کتاب گرافیک و هلوژی نوشته مهدی صادقی است که شامل تمرین‌هایی برای خلاقیت در طراحی گرافیک می‌شود. این کتاب در 132 صفحه قطع خشتی تولید شده است.

داوری 150 اثر در جشنواره هنرهای تجسمی ترنج
به گزارش اخبارچاپ و به نقل از روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی از داوری 150 اثر ارسالی به جشنواره هنرهای تجسمی تحت عنوان ترنج در این استان خبر داد. مصطفی مشایخی اظهار داشت: در جشنواره بزرگ جوانان مساجد در بخش هنرهای تجسمی طی فراخوانی هنرمندان خواهر و برادر عضو کانون‌های فرهنگی هنری مساجد تا30 آذر ماه آثار تجسمی خود را به دبیرخانه این جشنواره ارسال کردند.
وی با بیان اینکه داوران این جشنواره علی شعبانی، داود کریمی، حمیدرضا مجیدی و سید مهدی رحیمی بودند؛ افزود: پس از داوری آثار از هر رشته 3 نفر به مرحله کشوری جشنواره که اسفند ماه سال جاری به میزبانی استان قم برگزار می‌شود، راه یافتند.
مشایخی به رشد 150 درصدی آثار هنرمندان به جشنواره هنرهای تجسمی خبر داد و تصریح کرد: بنابر گفته هیات داوران این جشنواره، آثار امسال از نظر رشد کمی و کیفی نسبت به سال گذشته بسیار چشمگیر بوده است.

منتشر شده در تاریخ ۱۳۸۹ پنج شنبه ۱۶ دي


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: