توسط شرکت اسوس معرفی شد:
پیشرفته‌ترین کارت‌گرافیک AMD در ایران


شرکت اسوس به عنوان یکی از شرکت‌های پیشرو در ارائه فناوری پیشرفته، سری جدید HD۶۹۰۰ شرکت AMD/ATI را معرفی کرد.

به گزارش اخبارچاپ: شرکت اسوس به عنوان یکی از شرکت‌های پیشرو در ارائه فناوری پیشرفته، سری جدید HD۶۹۰۰ شرکت AMD/ATI را معرفی کرد.
دو کارت‌گرافیک HD۶۹۷۰ و HD۶۹۵۰ جدیدترین کارت‌های ‌گرافیک AMD است که از پردازنده‌گرافیکی Cayman این شرکت که نسبت به نسخه قبل خود دچار تغییراتی شده است؛ استفاده می‌کند.
پردازنده‌گرافیکیHD۶۹۷۰ و HD۶۹۵۰ به ترتیب در فرکانس‌های ۸۹۰ و۸۱۰ مگاهرتز فعالیت می‌کند که در مقایسه با فرکانس مرجع کمی تغییر کرده است که این موضوع باعث افزایش کارایی آن در کاربرد‌های مختلف می‌شود.
اما یکی از نکات بسیار جالب در مورد این دو کارت فرکانس کاری حافظه گرافیکی آن‌ها است که تاکنون در محصول دیگری وجود نداشته است.
بر‌اساس اطلاعات ارائه شده حافظه کارت‌گرافیک HD۶۹۷۰ در فرکانس ۵.۵ گیگاهرتز و کارت‌گرافیک HD۶۹۵۰ در فرکانس ۵ گیگاهرتز فعالیت می‌کند.
همچنین هر دو کارت‌گرافیک دارای دو گیگابایت حافظه‌گرافیکی از نوع GDDR۵ هستند.
اما یکی از نکات جالب در مورد این کارت‌های ‌گرافیک قابلیت اورکلاکینگ بالای آن است که این موضوع توسط نرم‌افزار اختصاصی و پیشرفته اسوس با نام Voltage Tweak امکان‌پذیر خواهد بود. این بدان معنی است که همه کاربران مانند کاربران کم تجربه و نیز کاربران حرفه به راحتی می‌توانند توسط این نرم‌افزار و بدون کمترین مشکلی به اورکلاک بپردازند. اما این کارت‌های‌گرافیک برخلاف برد مرجع از سیستم خنک‌کننده بهتری بهره می‌برند.
در بدنه سیستم خنک‌کننده برد‌های مرجع از پلاستیک استفاده شده است در صورتی که در بدنه خنک‌کننده این دو کارت‌گرافیک از فلز آلومینیوم استفاده شده است. به واسطه این موضوع دفع حرارت نسبت به برد مرجع بسیار بهتر صورت می‌پذیرد و در نهایت این دو کارت‌گرافیک نسبت به برد مرجع خنک‌تر هستند.
همچنین این موضوع باعث پایداری بهتر کارت، افزایش کارایی و همچنین عمر طولانی‌تر این دو کارت‌گرافیک و نیز افزایش توانایی اورکلاکینگ خواهد شد.
به واسطه‌ی فناوری Eyefinity کاربران قادر خواهند بود تا یک تصویر را در شش مانیتور مشاهده کنند. به طور مثال کاربران با در اختیار داشتن شش مانیتور با دقت تصویر ۱۰۸۰×۱۹۲۰ پیکسل قادر خواهند بود تا با فناوری Eyefinity از یک تصویر واحد با دقت تصویر۲۵۶۰×۵۷۶۰ پیکسل بهره ببرند.
به طور یقین انجام بازی‌های کامپیوتری و همچنین مشاهده فایل‌های بسیار با کیفیت در چنین دقت تصویری لذت بسیار زیادی دارد.
فناوری انحصاری AMD که کاربران را قادر می‌سازد تا فیلم‌های سه‌بعدی را به راحتی و با بهترین کیفیت مشاهده کنند. همچنین بازی‌خور‌ها قادر خواهند بود تا به واسطه این فناوری بازی‌های کامپیوتری را در حالت سه‌بعدی و بسیار با کیفیت تجربه کنند.
فناوری AMD EyeSpeed به پردازش هرچه سریعتر فایل‌های ویدویی بسیار با کیفیت کمک می‌کند. همچنین کاربران به واسطه این فناوری می‌توانند محتوای با کیفیت Blu-Ray را به صورت بلادرنگ و بدون کمترین میزان تأخیر وکاهش کیفیت مشاهده کنند.
از دیگر مشخصات این کارت‌ها می‌تواند به وجود ۵ خروجی تصویر شامل دو رابط DVI-I و DVI-D، یک خروجی HDMI و ۲ خروجی Mini DisplayPort اشاره کرد. هر دو کارت‌گرافیک مجهز به یک کانکتور ۶ پین هستند.

منتشر شده توسط سایت فناوری اطلاعات و ارتباطات در تاریخ ۱۳۸۹ سه شنبه ۱۴ دي


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: