چند خبر کوتاه
خبرهایی از دنیای گرافیک


نمایشگاه تصویر سازی كتاب كودك؛ نمایشگاه گروهی اساتید گرافیک مشهد؛ طراح ایرانی برنده مسابقه بین‌المللی؛ پانزده نشست‌ تخصصی تا افتتاح جشنواره هنری «ایران 1404»

 اخبارچاپ:
نمایشگاه تصویر سازی كتاب كودك
نمایشگاه تصویر سازی كتاب كودك از دهم دی در نگارخانه گنجینه برپا خواهد شد.
هدف از برپایی این نمایشگاه حمایت از هنرمندان جوان كشورمان عنوان شده است. این اولین باری نیست که نمایشگاهی از هنرمندان نسل جوان در این نگارخانه برپا می‌شود
در این نمایشگاه آثاری از هنرمند جوان كشورمان «سارا نوری» به نمایش گذاشته می‌شود كه این هنرمند نسل جوان با نگاهی ویژه به تصویرسازی كتاب كودك به خلق اثر پرداخته است.این نمایشگاه انفرادی تا بیستم دی در نگارخانه گنجینه ادامه دارد.

نمایشگاه گروهی اساتید گرافیک مشهد
نمایشگاه گروهی از آثارطراحی پوستر 35 نفر از اساتید و مدرسان گرافیك مشهد تا نهم دی ماه سال جاری در محل نگارخانه میرك دایر می‌باشد.
این نمایشگاه 35 اثر طراحی پوستر با موضوع روابط اجتماعی را در معرض دید عموم قرار می‌دهد.
مسئولیت برگزاری این نمایشگاه را «مسعود شاكری» بر عهده دارد و «محمد ابراهیمی فخر»، «مینو نصیر زاده»، «وحیده مصدقیان»، «احسان مهدوی»، «علیرضا جهانمرد»، «مهدی اشراقی»، «محمد گل صفت»، «الهام هراتی»، «علی داعی»، «محمد درویشی»، «ساره ارباب معروف»، «سعید بابایی»، «فریبا بروفر»، «وصال غفاری»، «محمد حسین لایقی»، «سیاووش میهن دوست»، «كاظم خراسانی»، «بیتا افخمی»، «لادن اورنگی»، «نادیا یكتا»، «هانیه اسحاق زاده »، «اعظم معجونی»، «حسن رهنما» ، «آزاده شریفی» و «علی مسبوق» از جمله اساتیدی هستند كه در این نمایشگاه شركت نموده‌اند.

طراح ایرانی برنده مسابقه بین‌المللی
جایزه دوم مسابقه بین‌المللی طراحی پوستر «مبارزه با خشونت علیه زنان» به یک طراح ایرانی تعلق گرفت.
«نادیا آقا بیگی» در مسابقه بین‌المللی طراحی پوستر شهر فون تنی- سو- بوآ (فرانسه) مقام دوم را کسب کرد. این کمپین که به منظور مبارزه و جلوگیری از خشونت علیه زنان، طراحان حرفه‌ای را از سراسر جهان به رقابت فراخوانده بود در ماه نوامبر برگزار شد و آثار شرکت کنندگان برتر را به نمایش گذاشت.
اعضای هیات داوران این مسابقه را «پیر برنارد»، فیلیپ شاو»، «پاسکال بیژون»، «ژولیت ویسبک» و «ایولین شاو» تشکیل می‌دادند. این رویداد توسط فون تنی-آن-سن (انجمن برگزارگنندگان گرافیک خیابانی) و با همکاری نمایندگان حقوق برابر برای زنان، برگزار و از حمایت مالی اداره محلی امور فرهنگی ایل-دو-فرانس (DRAC) برخوردار می‌باشد.

پانزده نشست‌ تخصصی تا افتتاح جشنواره هنری «ایران 1404»
سلسله نشست‌های تخصصی نخستین جشنواره هنری «ایران 1404» در هشت بخش طنز، ادبیات، تجسمی، موسیقی، نمایش، سینما، معماری و انیمیشن برگزار می‌شود.
به نقل از حوزه هنری، روابط عمومی جشنواره هنری «ایران 1404» اعلام کرد این سلسله نشست‌ها که به منظور آشنایی هنرمندان با اهداف این جشنواره است در هشت نوبت برگزار می‌شوند.
دبیرخانه جشنواره در نظر دارد برای تشریح بهتر این جشنواره، هشت نشست تخصصی را برای هریک از بخش‌های جشنواره برگزار کند.
در این جلسات، یک کارشناس و یک استاد هنرمند که در تنظیم سند چشم‌انداز نقش داشته و یا بتوانند به تفهیم این موضوع به هنرمندان کمک کنند، حضور خواهند داشت.
مخاطبان جلسه نیز حدود 15 نفر از هنرمندان پیشکسوت حضور دارند.
نخستین جشنواره هنری «ایران 1404»، در خردادماه سال 90 با هدف تبیین، تفسیر، معرفی و تعمیق مباحث و اهداف مطرح شده در سند چشم‌انداز درقالب آثار هنری برگزار می‌شود.

منتشر شده در تاریخ ۱۳۸۹ سه شنبه ۷ دي


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: