نمایشگاه چاپ سنگی، نقاشی قهوه خانه‌ای و نوگرای معاصر در مؤسسه فرهنگی هنری صبا
نمایشگاه سه فصل از تاریخ نقاشی و چاپ ایران


در ادامه مجموعه سوگواری هنر عاشورایی «باز این چه شورش است»، نمایشگاه روایت عاشورا در 3 فصل و فراز از تاریخ نقاشی و چاپ ایران در نگارخانه خیال «صبا» گشایش یافت.

به گزارش اخبارچاپ و به نقل از روابط عمومی مؤسسه فرهنگی هنری صبا وابسته به فرهنگستان هنر، نگارخانه خیال این موسسه روز سه شنبه 30 آذر میزبان روایت‌های عاشورایی 3 فصل از تاریخ نقاشی ایران (چاپ سنگی، نقاشی قهوه خانه و نقاشی نوگرای معاصر) شد. در بخش اول این نمایشگاه آثاری از کتاب‌های چاپ سنگی: «جامع المعجزات»، «طوفان البکاء» و «حمله حیدری» با مضمون عاشورا به قلم «میرزا علیقلی خوئی» که قدمتی بیش از یکصد و پنجاه سال دارد به نمایش درآمده است. در بخش دوم آثاری از نقاشان قهوه خانه را می‌بینیم که ترسیم باورهای عامیانه و ساده مردمی در پیوند با خالصانه‌ترین احساسات و عواطف مذهبی در تاریخ شیعه را جلوه‌گر می‌کند. در این بخش نام‌هایی ماندگار در این هنر همچون محمد فراهانی، منصور وفایی، احمد خلیلی، علی‌اکبر لرنی، عفت تکلو، حسین حسینی، احمد میرزازاده به چشم می‌خورند. بخش سوم نیز به آثار نقاشان نوگرای معاصر اختصاص دارد که با شیوه‌ای تازه روایت‌گر بزرگ‌ترین آئین جمعی در فرهنگ اعتقادی این سرزمین شده‌اند. حبیب صادقی، جواد حمیدی، حبیب آیت الهی، محمود طوفان، علیرضا اسکندری و مرتضی افشاری در این بخش حضور دارند.
نمایشگاه نقاشی‌های عاشورایی صبا که در ادامه مجموعه «باز این چه شورش است» برگزار می‌شود. همزمان با ماه محرم میزبان علاقمندان خواهد بود. این برنامه در ادامه روند خود با نمایش فیلم و اجرای تعزیه پذیرای علاقمندان خواهد بود.
خیابان ولی عصر- خیابان طالقانی غربی- خیابان صبا (مظفر) شماره 125 نگارخانه خیال نو

منتشر شده در تاریخ ۱۳۸۹ يکشنبه ۵ دي


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: