مدیرگروه چاپ مرکز علمی کاربردی شماره 5 :
بخش شهرستان جشنواره مسابقات صنعت چاپ فعال شود


جشنواره مسابقات صنعت چاپ نقش بسزایی در راستای ارتقاء سطح کیفیت محصولات چاپی دارد ولازم است برای ارتقا این صنعت در سراسر کشور با سیاستگذاری های مناسب بخش شهرستان را هم در دهمین جشنواره مسابقات صنعت چاپ فعال و سهیم کنیم.

اخبار چاپ:سیامک دری مدیر گروه چاپ مرکز علمی کاربردی شماره 5 تهران، در گفتگو با ستاد خبری دهمین جشنواره مسابقات صنعت چاپ در تشریح و تبیین ماهیت برگزاری این مسابقات عنوان کرد: جشنواره مسابقات صنعت چاپ نقش بسزایی در راستای ارتقاء سطح کیفیت محصولات چاپی دارد.
وی با بیان این مطلب افزود: با توجه به گذشت 9 دوره از مسابقات هنوز با حد مطلوب فاصله بسیاری داریم و نیل به اهداف مناسب نیازمند معیار است. در جشنواره اخیر یکی از اهداف بدست آوردن معیار و مستندسازی براساس نتایج دوره های پیشین بوده است چرا که اگر مستندسازی صورت نگیرد نمی توان ارزیابی اصولی وصحیحی صورت دهیم.
مدیر گروه چاپ مرکز علمی کاربردی شماره 5 تهران، فعالیت دائمی دبیرخانه جشنواره مسابقات صنعت چاپ را از پتانسیل های مؤثر در روند ارتقاء سطح کیفی چاپ در ایران عنوان کرد و افزود: با فعالیت دائمی دبیرخانه برنامه ریزی اصولی صورت می گیرد، سلیقه مخاطب مورد بررسی قرار می گیرد و در پایان آثار به نحوی شایسته و بایسته رصد می شود.
دری متذکر شد: برگزارکننده جشنواره تاکنون وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بوده و در این سنوات اتحادیه چاپخانه داران دخالتی نداشته است؛ البته لازم به ذکر است دبیرخانه ای تحت عنوان دبیرخانه دائمی ماه ها پس از برپایی جشنواره فعالیت داشته اما فعالیت دائمی دبیرخانه جشنواره مسابقات صنعت چاپ در طول سال متولی خاص خود را طلب می کند.
وی عدم رعایت استانداردها وتا حدودی سلیقه ای برگزار شدن را از نقاط ضعف جشنواره در دوره های پیشین دانست و تصریح کرد: در داوری جشنواره مسابقات صنعت چاپ باید از همه دست اندرکاران چاپ حتی اپراتور ماشین هم تقدیر شود و در جوایز سهیم باشند.
مدیر گروه چاپ مرکز علمی کاربردی شماره 5 تهران، ضمن اشاره به حضور کمرنگ چاپخانه داران شهرستان در جشنواره هم گفت: با سیاستگذاری مناسب باید بخش شهرستان را هم در جشنواره مسابقات صنعت چاپ فعال و سهیم کرد.
منتشر شده در تاریخ ۱۳۸۹ شنبه ۲۷ آذر


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: