موسسه صبا برنامه‌های ویژه هنرمندان در ماه محرم را اعلام کرد:
جلوه‌هایی عاشورایی از هنر معاصر


نمایشگاهی از مجموعه شخصی «فریال سلحشور» و «جهانگیر کازرونی»، 4 کارگاه هنری، نمایش فیلم‌های مستند و اجرای نمایش آئینی، از سری برنامه‌هایی است که موسسه صبا برگزار می‌کند.

به گزارش اخبارچاپ و به نقل از روابط عمومی موسسه فرهنگی هنری صبا وابسته به فرهنگستان هنر جمهوری اسلامی ایران: موسسه فرهنگی هنری صبا از روز یکشنبه 28 آذرماه میزبان نمایشگاهی از آثار عاشورایی نقاشی‌های گنجینه فرهنگستان هنر، موسسه صبا و آثاری از مجموعه شخصی «فریال سلحشور» و «جهانگیر کازرونی» است.
همچنین 4 کارگاه هنری شامل: نقاشی قهوه خانه‌ای (منصور وفایی و محمد فراهانی)، نقاشی پشت شیشه (حبیب نقاش) و علم سازی (استاد فولادگر) برگزار می‌شود. بخش دیگر این مجموعه، نمایش فیلم‌های مستند با موضوع عاشورا است. اجرای نمایش‌های آئینی و تعزیه از دیگر بخش‌های این مجموعه متمرکز به شمار می‌رود. در طراحی و اجرای بخش‌های متعدد و متنوع این سوگواره کوشش شده است تا در حد امکان جلوه‌ای فراگیر از هنر عاشورایی معاصر و نگاه هنرمندان کشورمان در بخش‌های مختلف به این بزرگ‌ترین آئین معنوی و سنت تاریخی شیعه در ایران به نمایش گذاشته شود.
مراسم گشایش نمایشگاه، کارگاه و برنامه‌های نمایش فیلم و تعزیه عاشورا روز یکشنبه 28 آذر ماه سال جاری رأس ساعت 16 در موسسه فرهنگی هنری صبا واقع در خیابان ولیعصر - خیابان طالقانی غربی - خیابان صبا (برادران مظفر) - شماره 125 خواهد بود.
شایان ذکر است این نمایشگاه به مدت 10 روز میزبان عموم علاقمندان است.

منتشر شده در تاریخ ۱۳۸۹ سه شنبه ۲۳ آذر


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:  
پست الکترونیکی:  
نظر شما: