KBA و فروش 28 میلیون یورویی
دستگاه های تازه برای چاپ روزنامه در آلمان


دوم ژوئن مرکز نشر معروف آلمانی موسوم به اِم. دومونت شوبرگ (MDS) در کولن با افتتاح رسمی یک دستگاه کورتینا متعلق به شرکت KBA ، وارد دوره ای جدید از تولید روزنامه شد.

به گزارش اخبار چاپ،پروفسور آلفرد  دومونت، مدیر مسئول و ناشر روزنامه Kolner Stadt Anzeiger در سخنرانی افتتاحیه خود این حرکت را «سرمایه گذاری برای آینده» خواند و سپس برای افتتاح این دستگاه بدون آب که دوستدار محیط زیست است به کریستین دومونت شوت معاون اجرایی گروه رسانه‌ای دومونت شوبرگ پیوست .
سابقه همکاری این دو شرکت(KBA و دومونت شوبرگ) به 176 سال می‌رسد و دومونت شوبرگ 16 سال پس از افتتاح KBA در سال 1883 اولین دستگاه چاپ سیلندری خود را از این شرکت خریداری کرده است .
پروژه جدید شرکت دومونت شوبرگ که علاوه بر دستگاه چاپ بدیع KBA شامل دستگاه‌های دیگری نیز از شرکت کداک و فراگ می شود به همراه ساختمان‌های خود بالغ بر 28 میلیون یورو هزینه داشته است که همان‌گونه که کریستین دومونت شوت می گوید:«در این برهه زمانی که بسیاری از روزنامه ها شرایط سختی را پشت سر می‌گذارند، این سرمایه‌گذاری پول هنگفتی است.»
لازم به ذکر است که چاپ بدون آب نوعی فرایند چاپ افست لیتوگرافیک است که در آن آب یا سیستم مرطوب‌ کننده که در چاپ سنتی وجود داشته حذف می شود و به جای آن از صفحه های چاپ با پوشش  سیلیکونی استفاده می کنند. در این روش علاوه بر تنظیم جوهر غالباً یک سیستم مخصوص برای کنترل دما در فرایند در نظر گرفته می شود.

منتشر شده در تاریخ ۱۳۸۸ سه شنبه ۶ مرداد
نسخه چاپی نسخه چاپی       ارسال به دوست ارسال به دوست

تاریخ انتشار:۱۳۸۸ ششم مردادکلیدها : KBA آلمان روزنامه


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:  
پست الکترونیکی:  
نظر شما: