امیر عبدالحسینی دبیر هنری جشنواره اعلام کرد:
هیئت داوران بخش پوستر انتخاب شدند


اخبارچاپ:در حالی که تنها 9 روز به پایان مهلت ثبت نام هنرمندان برای شرکت در سومین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر باقی مانده است؛ اعضای هیئت انتخاب و داوری رشته پوستر انتخاب شدند.

به گزارش اخبارچاپ و به نقل از روابط عمومی سومین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر: امیر عبدالحسینی دبیر هنری جشنواره، تركیب اعضای هیأت انتخاب و داوران رشته پوستر را معرفی کرد.
امیر عبدالحسینی اظهار داشت: داوری بخش پوستر جشنواره تجسمی فجر را «مصطفی اسداللهی»، «صداقت جباری»، «ابراهیم حقیقی»، «مسعود نجابتی» و «علی وزیریان» بر عهده دارند.
وی افزود: مصطفی اسداللهی از هنرمندان و طراحان مطرح و برجسته معاصر و مدرس دانشگاه است كه شاگردان و هنرجویان زیادی را به جامعه هنری معرفی كرده ‌است. این هنرمند در نمایشگاه‌های مختلفی در داخل و خارج از كشور شركت كرده و از جمله مؤسسان انجمن صنفی طراحان گرافیك ایران است.
دبیرهنری سومین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر تصریح کرد: صداقت جباری هم از هنرمندان بنام عرصه خوشنویسی و گرافیك است و علاوه بر تدریس در دانشگاه و سوابق متعدد فرهنگی و هنری، تاکنون در نمایشگاه‌ها و بینال‌های بسیاری شرکت داشته و همچنین برنده جایزه بزرگ و مدال طلا با اثر اسماءالحسنی از دوازدهمین بی‌ینال بین‌المللی بنگلادش و جوایز دیگری شده‌است.
امیر عبدالحسینی بیان کرد: ابراهیم حقیقی از هنرمندان و طراحان صاحب‌نام و پیشكسوت ایران و عضو انجمن بین‌المللی طراحان گرافیک، انجمن تصویرگران کتاب کودک و انجمن فیلمسازان مستند ایران است و برای فیلم، سریال و نمایش‌های مختلف طراحی صحنه و تیتراژ را انجام داده‌ است؛ همچنین تاکنون نمایشگاه‌های متعددی را برگزار کرده و جوایز زیادی را به‌دست آورده ‌است.
به گفته وی نجابتی هم از طراحان بنام و برجسته‌ عرصه گرافیك است که علاوه بر عضویت در انجمن گرافیست‌های ایران تاکنون نمایشگاه‌های بسیاری را به صورت انفرادی و جمعی برگزار کرده و آثار زیادی در حوزه پوستر خلق كرده‌ است.
عبدالحسینی ادامه داد: وزیریان فارغ‌التحصیل رشته نقاشی از دانشكده هنرهای زیبای دانشگاه تهران است. وی فعالیت هنری را با طراحی پوستر فیلم‌های سینمایی آغاز كرد. از دیگر فعالیت‌های او می‌توان به تدریس در دانشگاه، سردبیر نشریه هنر معاصر، همكاری در مطبوعات و جشنواره‌های سینمایی اشاره كرد.
این هنرمند طی سالیان اخیر بیشتر در زمینه فیلم‌سازی فعالیت داشته و كارگردانی و ساخت چند فیلم داستانی را در كارنامه خود دارد.
دبیرهنری سومین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر در پایان گفت: همان‌گونه که پیداست گروه داوری رشته پوستر همگی افراد برجسته حوزه گرافیك به‌شمار می‌روند و بدیهی است كه كیفیت آثار این بخش برای راهیابی به جشنواره باید قابلیت‌های ویژه‌ای داشته‌باشد.

منتشر شده در تاریخ ۱۳۸۹ دوشنبه ۲۲ آذر


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:  
پست الکترونیکی:  
نظر شما: