تبلیغات در صنعت چاپ؛ رقابت بین المللی و عضویت در تجارت جهانی رابه همراه دارد


رئیس پیشین اتحادیه صادرکنندگان خدمات صنعت چاپ ایران، تبلیغات ضعیف را از نقاط ضعف برگزاری جشنواره مسابقات صنعت چاپ در سال های برگزاری عنوان کرد و گفت: برای برون رفت از این معضل باید استراتژی خاصی صورت گیرد؛ چراکه تبلیغات گسترده باعث انگیزه برای ارائه نمونه کارهای بهتر و نهایتاً رقابت بین المللی و عضویت در تجارت جهانی می شود.

اخبار چاپ :رضا رضایی در گفتگو با ستاد خبری دهمین جشنواره مسابقات صنعت چاپ در تببین و تشریح اهداف برگزاری این مسابقات گفت: ارتقاء کیفیت چاپ، آشنایی جامعه با صنعت چاپ و معرفی محصولات به بازار از اهداف برگزاری جشنواره مسابقات صنعت چاپ محسوب می شود.
وی در ادامه پیشنهاد برگزاری چنین مسابقات را قابل تقدیر دانست و گفت: بازنگری کارنامه هر دوره جشنواره می تواند روند رو به رشد آثار را از لحاظ کیفیتی، مدیریتی و استانداردی نشان دهدکه نمره مثبت کارنامه نتیجه عملکرد مطلوب جشنواره مسابقات است و نمره منفی و بی تفاوتی نیز نتیجه هدر دادن بودجه ها است.
مشاور عالی فراکسیون صادرات کالاهای غیرنفتی مجلس در ادامه سخنان خود مسابقات صنعت چاپ را یک مسابقه تخصصی عنوان کرد و متذکر شد: مسابقات باید رده بندی شود به صورتی که افرادی که از ماشین های مدرن برخوردارند با دیگران که از ماشینهای متوسط استفاده می کنند در یک سطح قرار نگیرند؛ چراکه عادلانه نیست و عدم رعایت عدالت باعث بی انگیزگی شرکت کنندگان می شود.
رضایی تبلیغات ضعیف را از نقاط ضعف برگزاری جشنواره مسابقات صنعت چاپ عنوان کرد و گفت: باتبلیغات مناسب و بجا باید پس از برگزاری جشنواره مسابقات برگزیدگان به جامعه معرفی شوند؛ در حالی که تاکنون از این مسیر دور بودیم و روند این معضل سبب دوری ما از صنعت چاپ می شود.
رضایی در یک بررسی کلی طراحی زیبا را معیار تمامی جشنواره های برگزار شده عنوان کرد و با ابراز ناخرسندی نسبت به این موضوع تصریح کرد: طراحی زیبا یا همان گیرایی بازار مسئله انگیزه را در شرکت کنندگان و چاپخانه داران کم میکند؛ به این ترتیب آنها که باید در جشنواره حضور داشته باشند، حضورنمی یابند.
وی در ادامه سخنان خود پیشنهاد کرد: دبیرخانه جشنواره مسابقات چاپ باید ابتداً برای آثار باکیفیت نیز امتیاز لحاظ کنند و در پایان داوری را انجام دهند.
رضایی افزود: صنعت چاپ جایگاهش وسیع تر از آن است که ما می شناسیم، به این ترتیب بودجه تبلیغاتی می طلبد؛ تبلیغات گسترده باعث انگیزه برای ارائه نمونه کارهای بهتر میشود و نهایتاً رقابت بین المللی عضویت در تجارت جهانی را به همراه دارد .
وی راه اندازی دبیرخانه دائمی جشنواره مسابقات صنعت چاپ را اقدامی مؤثر برای زمینه سازی اتخاذ بودجه های کلان تبلیغاتی عنوان کرد و افزود: تبلیغات باعث پیشرفت سریع فعالیت ها می شود.
مشاور عالی فراکسیون صادرات کالاهای غیرنفتی، با اشاره به اینکه جشنواره باید در بخش های جداگانه ارزیابی و داوری شود، تصریح کرد: در بخش کتاب و نشریات می توان مسابقات جداگانه ای برگزار کرد همانگونه که نخستین دوره مسابقات مصحف شریف با اینکه اولین سال برگزاری آن بود توانست در کل کشورهای اسلامی جاذبه ایجاد کند.
رضایی گفت: دبیرخانه جشنواره باید گروه آثار انتخابی را مشخص و هر اثر را در رده خود مورد ارزیابی قرار دهد چراکه انتخاب عادلانه سبب رونق صنعت چاپ میشود؛ به هر حال آرزومندیم دهمین جشنواره مسابقات صنعت چاپ متفاوت تر از سال های گذشته و با ایجاد ترغیب خانواده صنعت چاپ برگزار شود.

منتشر شده در تاریخ ۱۳۸۹ دوشنبه ۲۲ آذر


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: