گفتگو با ندا معین‌افشار مدیر گالری ماه‌مهر
چهار سال رایزنی‌ نتیجه داد


اخبارچاپ: برپایی نمایشگاهی از آثار هنرمندان آلمانی، رایزنی‌های مختلفی در طی 4 سال انجام شده است؛ متاسفانه به دلیل تبلیغات سوء هنرمندان آلمانی از سفر به ایران واهمه داشتند.

ندا معین‌افشار مدیر گالری ماه‌مهر در گفتگو با اخبارچاپ اظهار داشت: شروع حرکت نمایشگاه‌های مشترک بین ایران و آلمان توسط گالری الهه در سال 84 صورت گرفته است. بعد از رایزنی‌های بسیار با گالری تامن در آلمان که پذیرای آثار بسیاری از هنرمندان ایرانی بوده؛ این گالری تعدادی هنرمند به گالری ماه‌مهر معرفی کرده است. که از این تعداد 4 هنرمند به ایران سفر می‌کنند.
مدیر گالری ماه‌مهر در خصوص نحوه انتخاب آثار تصریح کرد: آثار به صورت فایل عکس به گالری ماه‌مهر فرستاده شد؛ بعد از بررسی، بعضی از آثار به دلیل حجم بزرگ به راحتی قابل انتقال نبودند و حمل و نقل‌ آنها با مشکل روبرو بود از این رو تنها 20 تا 25 اثر برای نمایش در ایران انتخاب شد.
وی گفت: برای برپایی نمایشگاهی از آثار هنرمندان آلمانی، رایزنی‌های مختلفی در طی 4 سال انجام شده است؛ متاسفانه به دلیل تبلیغات سوء هنرمندان آلمانی از سفر به ایران واهمه داشتند. هدف از برگزاری این نمایشگاه تبادل فرهنگی بین دو کشور ایران و آلمان است تا از این طریق با فرهنگ غنی ایران آشنا شوند
ندا معین‌افشار افزود: علی نصیر به عنوان رابط گالری ماه مهر در آلمان مشغول رایزنی و تهیه مقدمات سفر هنرمندان به ایران است. این نمایشگاه اواخر بهمن ماه با حضور 4 هنرمند آلمانی در گالری ماه مهر افتتاح خواهد شد.
الهه جواهری مدیر گالری الهه نیز در این خصوص اظهار داشت: برای سه سال پیاپی اقدام به شرکت در ارت كل آلمان نخستین و قدیمی‌ترین نمایشگاه بین‌المللی هنرهای تجسمی دنیا نمودیم و در طی این زمان با گالری دارهای بسیاری آشنا شدیم از جمله آنها گالری تامن است که هنرمندان ایرانی نمایشگاه‌های زیادی را در این گالری برپا کرده‌اند. رایزنی با گالری تامن برای معرفی و حضور هنرمندان آلمانی در ایران زمان‌بر بود متاسفانه نگرانی از شرایط ایران مانع از حضور این هنرمندان در ایران می‌شد. اما رایزنی‌ها نتیجه داده و گالری ماه‌مهر اواخر بهمن میزبان این هنرمندان است.
 خبرنگار: نسیم عارفی

منتشر شده در تاریخ ۱۳۸۹ دوشنبه ۲۲ آذر


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: