بهمن درّی با اشاره به درگذشت شمس آل احمد عنوان كرد:
نام و آثار برادران آل احمد موجب زایش ادبیات مردمی شده است


بهمن درّی در حاشیه مراسم ختم شمس آل احمد كه در روز پنج‌شنبه در مسجد نور برگزار شد از شمس و جلال آل احمد به‌عنوان دو صاحب قلم متعهد و معتقد به هویت ملی و نوجویی و دارای سبك مؤثر در عرصه ادبیات معاصر نام برد

به گزارش اخبار چاپ و به نقل از روابط عمومی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاون امور فرهنگی گفت: برخلاف خیلی‌ها كه می‌گویند شمس در سایه برادرش جلال قرار گرفته بود و از همین رو مانند جلال جایگاه برجسته‌ای نیافت اظهار داشت. شمس خودش عامدانه و آگاهانه برای حفظ وجهه برادرش، خود را در سایه قرار داد تا از ارزش‌ها و سبك منحصر به فردی كه جلال در زمینه ادبیات داستانی و نگارش مقاله نویسی خلق كرده بود،صیانت كند.
وی با اشاره به تلاش معاونت امور فرهنگی برای تكریم مشاهیر، مفاخر، هنرمندان و نویسندگان‌ در زمان حیاتشان و با تأكید بر سخنان وزیر محترم ارشاد در مراسم ختم شمس در مسجد نور گفت: یكی از رسالتهای ما رسیدگی به وضعیت نویسندگان ارزشمند و ارزشمدار ما در دوران زندگی است.
درّی در انتقاد از حاشیه‌نگاری غیراخلاقی و غیر حرفه‌ای خبرنگار یكی از خبرگزاری‌ها مبنی بر عدم حضور هیچ‌یك از مسؤولان وزارت ارشاد در مراسم تشیع و وداع شمس گفت: ظاهراً‌ خبر منتشره در صحنه نوشته نشده و پشت میز و بدون حضور در مراسم به رشته تحریر درآمده است. اولاً بنده به اتفاق وزیر محترم ارشاد و در سفر استانی دولت در استان مركزی بودیم ثانیاً از حدود دو ماه پیش با آغاز بیماری شمس مدیرعامل خانه كتاب را مأمور كردیم كه از سوی معاونت به وضعیت وی رسیدگی كند و حتی این معاونت موافقت كرد هزینه بیمارستان و درمان وی پرداخت شود. با فوت وی پی‌گیری تدفین وی در قطعه 88 هنرمندان انجام گرفت. از سوی دیگر برخلاف آنچه گفته شد مراسم تشییع شمس با قرائت پیام وزیر ارشاد و با حضور جناب آقای طالبیان قائم مقام وزیر در امور شعر و ادب و آقای شجاعی‌صائین مدیرعامل خانه كتاب و تنی چند از همكاران ما آغاز شد.
وی با اشاره به رعایت اخلاق حرفه‌ای در عرصه اطلاع‌رسانی توصیه كرد: اگر بخشی از حقایق را مكتوم بگذارند لااقل دروغ ننویسند.
وی در پایان گفت جلال و شمس به لحاظ خلق آثار خواندنی، نامشان در پهنه ادبیات ما ماندگار است و نام و آثارشان موجب زایش ادبیات مردمی شده و از سوی دیگر جایزه جلال آل احمد كه همه ساله برگزاری شود نام این دو برادر را جاودانه خواهد كرد.

منتشر شده در تاریخ ۱۳۸۹ يکشنبه ۲۱ آذر


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: