روند اجرایی مهم‌ترین بخش دهمین جشنواره ملی صنعت چاپ آغاز شد:
فراخوان مسابقات محصولات چاپی منتشر شد


دبیرخانه دهمین دوره مسابقات محصولات چاپی ایران، فراخوان ارسال محصولات و نمونه‌های چاپی شرکت‌کنندگان در این دوره از مسابقات را منتشر نمود. در این فراخوان آماده است: علاقه‌مندان می‌توانند حداکثر تا تاریخ 10 دی ماه سال جاری محصولات و نمونه‌های چاپی خود را به دبیرخانه مسابقات ارسال نمایند

اخبار چاپ: به منظور آشنایی مخاطبان و علاقه‌مندان حضور در دهمین دوره مسابقات محصولات چاپی جشنواره ملی صنعت چاپ ایران، متن فراخوان منتشر شده از سوی دبیرخانه این مسابقات منعکس می‌گردد:
به نام خدا
دهمین جشنواره صنعت چاپ ایران
فراخوان مسابقات تخصصی
بهمن ماه 1389

با یاری خداوند متعال و مساعدت خانواده چاپ،دفتر امور چاپ معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال همت مضاعف و کار مضاعف،دهمین دوره مسابقات تخصصی چاپ را برگزار می کند.
برگزاری مسابقات چاپ فرصتی مغتنم برای صنایع چاپ هر کشوری است تا توان علمی و فنی خود را در تولید و ارزیابی محصولات چاپی به نمایش بگذارد و از آثار و دست آوردهای مسابقات نیز بهره مند شود.
بررسی ها نشان می دهند که بخشی از دست آوردهای مسابقات چاپ می توانند از این قرار باشند:
1. کسب اعتبار و شهرت بیشتر برای برندگان
2. بررسی علمی و فنی محصولات چاپی از سوی متخصصان
3. آسیب شناسی فنی محصولات چاپی
4. جمع بندی و بر آورد توانایی های چاپی و تولیدی
5. شناسایی نقاط ضعف، نیازهای آموزشی، توسعه ای و...
6. جلب توجه مشتریان و سفارش دهندگان چاپی به کیفیت محصولات چاپی
برگزار کنندگان مسابقات نیز هدف هایی را اعلام می کنند که معمولاً در زمینه های زیر است:
1. ارتقاء کیفیت محصولات چاپی
2. تشویق دست اندرکاران برای مدیریت بهتر و رفع اشکالات
3. تقویت نگرش علمی به فرآیند چاپ
4. رشد و پیشرفت علمی صنعت چاپ
5. قدردانی و تشویق واحدهای برگزیده
6. بهبود و رونق اقتصادی
7. مصرف بهینه مواد و انرژی
8. حفظ محیط زیست و کاهش آلودگی ها
9. معرفی توانمندی های صنعت چاپ کشور به مشتریان داخلی و خارجی
10. شناسایی و تشویق سفارش دهندگان محصولات چاپی برتر
مسابقات چاپ می تواند نتیجه و اثری بسیار عمیق و گسترده برای جامعه و اقتصاد و فرهنگ داشته باشد، زیرا کیفیت جدا از تأثیرش بر فروش بیشتر و بازاریابی و توفیق در رقابت و غیره می تواند نتایج ارزنده ای هم برای اقتصاد ملی و ارتقاء بهره وری،رفاه عمومی و توسعه اشتغال و مصرف بهینه مواد وانرژی به ارمغان آورد.
مفهوم کیفیت امروزه گستره وسیعی یافته است.کیفیت فقط مرغوبیت کالا نیست بلکه عوامل گوناگون دیگری مانند رضایت مشتری ، خلاقیت،بهره وری،محیط زیست،زمان تولید و تحویل و خدمات و قیمت و...را نیز در بر می گیرد.از این رو امروزه مفاهیم مدیریت و کیفیت در هم تنیده و در آمیخته اند.
کیفیت توجه به کل سیستم،فرآیندها،اهداف و جامعه است و بر این اساس مدیریت کیفیت فراگیرکل فعالیتهای سازمانی،انتظارات مشتریان،جامعه و اهداف را در بر می گیرد.مدل نوین جایزه ملی کیفیت ایران نیز،محصول با کیفیت را حاصل سازمان های سر آمد می داند.
مدیریت کیفیت مانند لوکوموتیو قطاری است که واگن های متعددی از جمله ارتقاء تخصص و مهارت کارکنان،اصلاح فرآیندها،مشارکت کارکنان و... به حرکت وا می دارد.از این رو کیفیت را پیشران و محرک تعالی سازان می نامند.
دبیر خانه مسابقات چاپ در این دوره (1389) به دلیل اهمیت مدیریت در پروژه های چاپی علاوه بر بررسی فنی آثار چاپی،ارزیابی مدیریت پروژه های چاپی را نیز در برنامه و گروه بندی مسابقات جای داده است.
همچنین با توجه به ارزش و اهمیت پروژه ها و سرمایه گذاری های جدید در توسعه چاپ و نیز به منظور حمایت و تشویق صنعت گران و ماشین سازان، دبیرخانه مسابقات گروه جدیدی با عنوان کار آفرینی را به برنامه مسابقات افزوده است.بنابراین مسابقات این دوره در سه گروه مدیریت پروژه های چاپی ،روش های چاپی و کارآفرینی برگزار می شود.
برندگان گروه اول مدیر،ناظر یا مسؤل پروژه یا محصول خواهد بود و گروه دوم مدیر یا مجری کار چاپی ارسال شده و در گروه سوم مدیر و مسؤل یا نماینده معرفی شده از سوی سرمایه گذار یا تولید کننده ماشین آلات به عنوان برنده انتخاب و اعلام
می شوند.
در این دوره نیز داوران بر مبنای معیارهای علمی و مدون به ارزیابی محصولات یا فعالیت ها می پردازند و بر اساس جداول امتیاز و جمع بندی نظرها برندگان مشخص می شوند.
یکی از اهداف مهم برگزاری مسابقات تخصصی چاپ همانا معرفی منتخبین و برندگان به خانواده چاپ و مهم تر از آن به صاحبان صنایع و فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان کشور است. دبیرخانه مسابقات در دوره دهم می کوشد از طریق اعلان در رسانه های عمومی و مکاتبات با سازمانها و انجمنهای مرتبط، به معرفی برندگان مسابقات بپردازد. باشد که شرکت در مسابقات به رونق اقتصادی و بهبود و رشد واحدهای برتر منتهی گردد.
دبیر خانه مسابقات از عموم دست اندرکاران صنایع چاپ و علاقمندان به شرکت در مسابقه تقاضا دارد با دقت فرم ها و پرسش نامه های همراه فراخوان را پرکرده و محصول وخدمات و فعالیت خود را طبق مشخصات اعلام شده در فرمها و در زمان مقرر به دبیرخانه ارسال نمایند.
تاریخهای مهم :
آخرین مهلت ارسال آثار : 10 دی 1389
معرفی برندگان : 26 بهمن 1389
آدرس دبیرخانه : خیابان وحید دستجردی شرقی- خیابان فرید افشار- خیابان دلیری- کوی فراهانی- پلاک 13 – طبقه دوم
تلفن : 24-26601322 ، نمابر : 22640127 ،‌
صندوق پستی :5738-15875 دبیرخانه مسابقات تخصصی جشنواره چاپ ایران
info@printaward.ir www.printaward.ir ,

منتشر شده در تاریخ ۱۳۸۹ سه شنبه ۱۶ آذر


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: