پایان آذر ماه
دومین جشنواره ملی طراحی،چاپ و بسته بندی برگزار می شود


دومین جشنواره ملی طراحی چاپ و بسته بندی 25 و 26 آذر ماه در تهران برگزار می شود.

رضا رضایی رییس اتحادیه صادرکنندگان خدمات صنعت چاپ ایران با اعلام این مطلب به اخبار چاپ گفت: هدف این جشنواره که به صورت دوسالانه برگزار می شود در درجه اول کشف و شناسایی استعدادهای جوان است. همه ساله جوانان بسیاری در رشته هایی مانند گرافیک تحصیل می کنند اما پس از فارغ التحصیلی امکانی برای یافتن شغل در رشته تحصیلی خود ندارند و به ناچار دنبال حرفه های دیگری می روند. این جشنواره تلاش می کند با شناسایی و معرفی این افراد به صنایع چاپ و بسته بندی، آنها را یاری دهد .

رضایی با اشاره به اینکه صنایع چاپ و بسته بندی بدون طراحی و گرافیک مانند ساختمانی بدون زیرسازی است، گفت: طراحی، جاذبه ایجاد می کند و سبب رونق بازار در همه زمینه ها می شود. دومین هدف برگزاری این جشنواره تشویق تولیدکنندگان  صنایع بسته بندی به استفاده از فرهنگ غنی ایرانی در طراحی چاپ و بسته بندی است به طوری که کشورهای هدف بتوانند بسته بندی های ایرانی را با توجه به عناصر فرهنگی بومی آنها شناسایی کنند. دراین صورت به جای کپی کاری از بسته بندی های خارجی، بسته بندی هایی با هویت  ایرانی خواهیم داشت .

دومین جشنواره ملی طراحی چاپ و بسته بندی با حمایت وزارتخانه های بازرگانی و فرهنگ و ارشاد اسلامی توسط اتحادیه صادرکنندگان خدمات صنایع چاپ ایران برگزار می شود .

شایان ذکر است، این اتحادیه دو سال پیش تاسیس شده است و 100 عضو دارد .

منتشر شده در تاریخ ۱۳۸۸ دوشنبه ۵ مرداد
نسخه چاپی نسخه چاپی       ارسال به دوست ارسال به دوست

تاریخ انتشار:۱۳۸۸ پنجم مردادکلیدها : جشنواره ملی طراحی چاپ رضا رضایی جشنواره


مجید سلیمانی

لطفا اطلاعات بیشتر در مورد جشنواره ؟





نام:  
پست الکترونیکی:  
نظر شما: