طی نشست علمی گروه هنر تطبیقی فرهنگستان هنر، مقرر شد:
رشته‌ی جدید هنر تطبیقی در دانشگاه اصفهان


اخبارچاپ: طی نشست علمی گروه هنر تطبیقی فرهنگستان هنر، مقرر شد، رشته « هنر تطبیقی» در دانشكده هنر ادیان و تمدن‌های اصفهان تشكیل شود.

به گزارش اخبارچاپ و به نقل از روابط عمومی فرهنگستان هنر: طی نشست علمی گروه هنر تطبیقی فرهنگستان هنر، مقرر شد، رشته « هنر تطبیقی» در دانشكده هنر ادیان و تمدن‌های اصفهان تشكیل شود.
پس از نشست یك روزه‌ای كه اعضاء گروه هنر تطبیقی فرهنگستان هنر به منظور «معرفی رشته هنر تطبیقی، رویكردها و روش‌های آن» سه شنبه ، 25 آبان در دانشكده هنر ادیان و تمدن‌های دانشگاه اصفهان داشتند، جلسه دیگری به منظور بررسی سرفصل‌های رشته هنر تطبیقی (كه توسط معاونت پژوهشی فرهنگستان هنر درسال 1387تدوین شده است) تشكیل شد. این جلسه با حضور «پروین پرتوی»، «مریم لاری»، «ناهید عبدی» و «منیژه كنگرانی»، از اعضاء گروه هنر تطبیقی فرهنگستان هنر و «افسانه ناظری»، معاون پژوهشی دانشگاه اصفهان، «بهار مختاریان»، رئیس دانشكده هنر ادیان و تمدن‌ها و جمعی از معاونان و استادان و مدرسان آن دانشكده و نماینده دانشجویان برگزار شد.
در این جلسه ابتدا سرفصل‌های تدوین شده مورد بررسی قرار گرفت كه با توجه به گذشت حدود سه سال از زمان تدوین شرح دروس هنر تطبیقی، مقرر شد این سرفصل‌ها برای بازبینی مجدد، برای مؤلف ارسال شود. در ادامه نیز قرار شد تغییراتی در برخی از عناوین دروس، به منظور تخصصی‌تر شدن و تبیین عنوان درس با محتوا، صورت گیرد. همچنین در این جلسه مقرر شد تا عنوان پژوهش‌هایی، به منظور تدوین منابع تخصصی این رشته با همكاری معاونت پژوهشی فرهنگستان هنر تعریف شود. تعریف و تدوین شرایط جذب تخصصی دانشجویان در این رشته از مصوبات دیگری بود كه در این جلسه به آن پرداخته شد.
در ادامه جلسه مقرر شد شرایطی به منظور انحصاری كردن تأسیس این رشته در دانشگاه اصفهان تعریف شده و دانشكده هنر ادیان و تمدن‌ها، پیشنهاد تشكیل رشته هنر تطبیقی و شرح درس را به وزارت علوم ارائه‌ نمایند.این جلسه با قرار تشكیل جلسه بعدی برای اجرایی شدن مصوبات به كار خود پایان داد.

منتشر شده در تاریخ ۱۳۸۹ سه شنبه ۹ آذر


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: