چند خبر کوتاه:
خبرهای کوتاه از دنیای بزرگ گرافیک(2)


اخبارچاپ: مریم خالقی یزدی دانشجوی کارشناسی گرافیک جایزه‌ی اول مسابقه‌ی بین‌المللی پوسترهای دانشجویی «اکولوژیک» را از آن خود کرد.

افتخاری دیگر برای گرافیک ایران
مریم خالقی یزدی دانشجوی کارشناسی گرافیک جایزه‌ی اول مسابقه‌ی بین‌المللی پوسترهای دانشجویی «اکولوژیک» را از آن خود کرد.
سومین مسابقه‌ی بین‌المللی پوسترهای دانشجویی، با همکاری موزه‌ی شهر اسکوپیا، موزه‌ی پوستر ورشو، انجمن طراحان گرافیک چک(AUG) و دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه مرمره‌ی استانبول برگزار شد.
اعضای هیات داوران این مسابقه را «لش ماجفسکی» از لهستان، «رضا عابدینی» از ایران، «ایستوان اُروس» از مجارستان و «سرجیو اولیوُتی» از ایتالیا تشکیل می‌دادند.

ایران در میان 86 کشور دوم شد
خشایار تیموری جایزه دوم هفته گرافیک توکیو با موضوع «حیوانات درحال انقراض» را از آن خود کرد. این رویداد هنری، توسط مجله الکترونیکی دیزاین بوم سازماندهی و با همکاری انجمن طراحان توکیو در ژاپن برگزار شد.
۲۰۷۸ شرکت کننده از ۸۶ کشور دنیا در این رویداد هنری شرکت نمودند. اعضای هیات داوران این مسابقه را کاتسومی آسابا، کاشیوا ستو، کنجی کاوازاکی، شوبون ناکاشیما و نوریاکی هیاشی تشکیل داده بودند.
شایان ذکر است آقایان علیرضا نصرتی، هژیر روشنگر، امیر خجسته و محمد ابوالحسن‌زاده نیز از دیگر شرکت کنندگان ایرانی برگزیده این مسابقه بودند.

دیوارکوب به مشهد رسید
نمایشگاه پوستر دیوارکوب از تاریخ ۱۱ تا ۱۸ آذرماه سال جاری در مشهد برپا خواهد شد. نمایشگاه دیوارکوب این بار با ۴۹ پوستر از ۵۱ طراح گرافیک در چار سوق هنر این شهر واقع در کوهسنگی به نمایش در خواهد آمد.
همچنین سخنرانی فرزاد ادیبی با عنوان «تصویر سازی مطبوعاتی» و پخش فیلم کوتاهی در این باره (ساخته سعید ملک و کورش بیگ پور) روز ۱۲ آذر ماه سال جاری در سالن آمفی تئاتر حوزه هنری برگزار خواهد شد.
شایان ذکر است که برگزاری این رویداد در مشهد، با یاری سارا شهابی و با حمایت حوزه هنری استان خراسان رضوی و مدیریت امور فرهنگی هنری شهرداری مشهد صورت گرفته است.

گالری صبا میزبان آثار منتخب
جلسه انتخاب و داوری بخش پوستر اولین جشنواره استاندارد در محل سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران برگزار شد.
این جلسه با حضور هیات انتخاب و داوری متشکل از ابراهیم حقیقی، پریسا تشکری و پدرام حربی برگزار شد؛ در ابتدای جلسه آقایان حسین آزارشی و رشیدی فر به بیان دیدگاه‌های خود در زمینه استاندارد و آثار رسیده پرداختند.
هیات انتخاب از میان نزدیک به ۳۰۰ اثر رسیده به دبیرخانه، ۴۸ اثر از ۴۲ هنرمند را برای نمایش در اولین دوره جشنواره تصویر استاندارد که از ۱۰ تا ۱۴ آذر ماه در گالری صبا برگزار خواهد شد انتخاب نمود.
در ادامه هیات داوران از میان آثار منتخب آثار اول تا سوم را مشخص کردند که اسامی این هنرمندان در مراسم اختتامیه این جشنواره اعلام خواهد شد. 

مسابقه موشن گرافیک « شهرفرنگ در۲۰۲۰» تمدید شد
مسابقه موشن گرافیک « شهرفرنگ در۲۰۲۰» تا ۲۰ آذرماه سال جاری تمدید شد.
به علت تقاضا و تمایل فراوان علاقه‌مندان برای شرکت در اولین مسابقه موشن گرافیک شهرفرنگ با موضوع «شهرفرنگ در۲۰۲۰»، مهلت ارسال آثار تا ۲۰ آذرماه سال جاری تمدید شد.

رونمایی از یک پوستر
پوستر بیست و نهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر رونمایی شد. رونمایی از این پوستر در جلسه شورای برگزاری جشنواره و در محل دبیرخانه جشنواره تئاتر فجر انجام شد.
روابط عمومی جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر در این رابطه اعلام كرد پوستر این رویداد بین‌المللی در جلسه‌ای با حضور حسین مسافر آستانه (رئیس مركز هنرهای نمایشی)، محمد حیدری (دبیر جشنواره) و مدیران كمیته‌های مختلف به صورت رسمی رونمایی شد.
این پوستر توسط مرتضی اتابكی از عكاسان و گرافیست‌های جوان كشور طراحی شده است.
اتابكی سال گذشته در بیست و هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر مقام اول بخش پوستر جشنواره را كسب كرده بود.
ویژگی پوستر بیست و نهمین جشنواره تئاتر فجر ساختار ساده و طراحی متفاوت آن است و ستاد برگزاری بیست و نهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، برای طراحی پوستر این دوره جشنواره در اوایل تابستان، فراخوانی منتشر كرد كه با استقبال طراحان پوستر رو به رو شد و در نهایت پوستر جشنواره بیست و نهم از میان پوسترهای ارسالی انتخاب شد.
بیست‌و نهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر در بخش‌های مختلف از 17 تا 26 بهمن ماه سال جاری در تهران و همزمان در استان‌های مختلف كشور برگزار خواهد شد.

منتشر شده در تاریخ ۱۳۸۹ دوشنبه ۸ آذر


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:  
پست الکترونیکی:  
نظر شما: