به یاد پدر گرافیک ایران :
نمایشگاه آرم و لوگوی گروه حجم سبز برگزار خواهد شد


اخبارچاپ: به مناسبت پنجمین سال درگذشت استاد مرتضی ممیز گروه گرافیک حجم سبز نمایشگاه گروهی آرم و لوگو را به یاد ممیز برگزار می‌کند.

اخبارچاپ: به مناسبت پنجمین سال درگذشت استاد مرتضی ممیز گروه گرافیک حجم سبز نمایشگاه گروهی آرم و لوگو را به یاد ممیز برگزار می‌کند .
افتتاح نمایشگاه گروهی آرم و لوگو 14 آذر‌ماه سال جاری در شهر کتاب شهرستان قائم شهر برگزار خواهد شد؛ مراسم افتتاحیه با سخنرانی یکی از اساتید و هیات رئیسه انجمن هنرمندان گرافیک ایران همراه خواهد بود. در این نمایشگاه جمعی از هنرمندان گرافیست استانی و کشوری گرد هم می‌آیند تا یاد و نام پدر گرافیک ایران را گرامی بدارند.
در بیانیه‌ای که به پاس گرامیداشت از این بزرگ مرد گرافیست تنظیم شده است آمده: مـرتضی مـمیز با کسـوتی چـون قافله سالاری هنر گـرافیک ایران، بـا کوله باری از تجربه و تلاش، در پائیز سرد از دنیا رفت ... ممیزی که معلم بود، استاد بود و در آخر پدر شد ... پدری که در چهارم شهریور ماه سال 1315 در تهران، میدان مولوی، بازار حضرتی، کوچه مدائن به دنیا آمد، او بعدها در سال 1344 از دانشکده هنرهای زیبا، دانشگاه تهران در رشته نقاشی فارغ التحصیل شد و همچنین در سال 1968 گواهینامه طراحی غرفه و ویترین و معماری داخلی را از مدرسه عالی هنرهای تزئینی پاریس دریافت کرد. او تجربیات بسیار زیادی در تمام عمر خود بدست آورد و بدون هیچ کم و کاستی برای آیندگان به یادگار گذاشت.
در ادامه بیانه پیرامون آثار این هنرمند بیان شده است: یکی از صدها آثار او کتاب نشانه‌های ممیز است که تمام خدمتی که به جامعه هنر ایران عرضه داشت در این کتاب آمده است . آری ممیز تنها کسی بود که هیچکس مانند او اینچنین به کارش عشق نورزید، او انجمن‌های متعددی را راه اندازی کرد، گرافیک جهان را به ایران و ایران را به جهان شناساند. استادی که به خاطر رفتنش و زنده نگه داشتن یاد و خاطرش ده‌ها مراسم بزرگداشت و یادمان و حتی راه اندازی بنیاد ممیز را ترتیب دادند. ممیزی که گرافیک ایران نبودش را احساس می‌کند

منتشر شده در تاریخ ۱۳۸۹ يکشنبه ۷ آذر


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: