موسسه فرهنگی هنری صبا برگزار می کند.
پیوند سنت اصیل و کهن با گرایش‌های نوین معاصر


اخبارچاپ: موسسه فرهنگی صبا با دو نمایشگاه «نقشینه مهر» و «مجموعه دوم»، پیوند و امتدادی از سنت اصیل و کهن نقاشی ایرانی، با تازه‌ترین گرایش‌های نوگرا و نوین نقاشی معاصر را به نمایش می‌گذارد.

به گزارش اخبارچاپ و به نقل از روابط عمومی مؤسسه فرهنگی هنری صبا: موسسه صبا با گشایش همزمان 2 نمایشگاه گل و مرغ و تذهیب «نقشینه مهر» و نمایشگاه گروهی نقاشی «مجموعه دوم»، پیوند و امتدادی از سنت اصیل و کهن نقاشی ایرانی را با تازه‌ترین گرایش‌های نوگرا و نوین نقاشی معاصر به نمایش می‌گذارد.
اولین نمایشگاه با عنوان «نقشینه مهر» جلوه‌هایی از بازآفرینی هنر گل و مرغ و تذهیب ایرانی را به عنوان یکی از اصیل‌ترین سنتهای زیبایی‌شناسی این سرزمین به روایت گروهی از هنرمندان جوان ارائه می‌کند. این نمایشگاه شامل حدود 60 اثر از فریبا کاظمی، منصوره جمشیدی، سارا نصیری، افسانه رزاقی، مهسا رضایی، مریم آقایی، مریم عظیمی، فاطمه میرحسینی، زهره متولیان، مهدیه عامری، نسرین رحیمی، پانته‌آ مافی، فریبا شهبازی، مریم عناصری، محسن خدابخش و میثم عامری است که پرداختی نوین از این انگاره‌های ذوق و خیال کهن ایرانی را تقدیم علاقمندان هنر تذهیب و گل و مرغ می‌کند.
گالری «خیال نو» صبا نیز دومین نمایشگاه گروهی نقاشی خود را با عنوان «مجموعه دوم» در همین روز افتتاح خواهد کرد. خانمها دارس، گل نراقی، میرباقری، خداداد، و آقایان حسینی ده‌میری و شناور، با 60 اثر عمدتا فیگوراتیو در این نمایشگاه حضور یافته‌اند، این هنرمندان جوان پیش از این نیز سابقه برگزاری نمایشگاه‌های انفرادی و گروهی متعددی را در کارنامه خود دارند. «خیال نو» در راستای رویکرد «صبا» به ارائه خلاقیت‌ها و نوگرایی‌های نسل جوان نقاشان ایرانی در کنار یکدیگر و بازنمایی سویه‌هایی تازه از «نقاشی نوگرای معاصر» از این پس در قالب نمایشگاه‌های گروهی میزبان هنرمندان جوان و مستقل در شکل مجموعه‌های به هم پیوسته‌ای خواهد بود.
مراسم نمایشگاههای «نقشینه مهر» در نگارخانه‌های صبا و «مجموعه دوم» در خیال نو ساعت 16 روز دوشنبه 1 آذر ماه سال جاری، با حضور هنرمندان و عموم مخاطبان علاقمند هنرهای تجسمی برگزار می‌شود. این دو نمایشگاه در انتظار نگاه مشتاقانی است که امتداد دو گرایش از نقاشی ایران از گذشته تا امروز را از قلم رنگ و رویت نسل نو نقاشان کشورمان مشاهده خواهند کرد.

منتشر شده در تاریخ ۱۳۸۹ يکشنبه ۳۰ آبان


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: