مدیر عامل شرکت چاپ و نشر بانک ملی:
چاپ تعرفه های انتخابات ریاست جمهوری برای ما سود نداشت


با وجودی که چاپ تعرفه های انتخابات، برای بانک ملی صرفه اقتصادی نداشت، اما این بانک و شرکت های تابعه آن به علت رسالت عمومی چهار ماه از وقت خود را به آن اختصاص داده اند.

مدیر عامل شرکت چاپ و نشر بانک ملی با بیان این مطلب گفت: در 10 سال گذشته ، طراحی و چاپ تمامی تعرفه های رای گیری انتخابات مختلف در شرکت چاپ و نشر بانک ملی صورت گرفته است.
"رضا منصوری" اظهار داشت: انجام این کار صرفه اقتصادی ندارد ولی به علت انجام رسالت عمومی که بر عهده بانک ملی و شرکت های تابعه آن است، هر ساله این شرکت در عین از دست دادن سفارش های سودآور، با افتخار چهار ماه از فرصت کاری خود را صرف طراحی، چاپ و بسته بندی تعرفه های انتخاباتی می کند.
وی با اشاره به رضایت هر ساله ستاد انتخابات کشور از عملکرد شرکت چاپ و نشر بانک ملی در خصوص چاپ تعرفه ها افزود: در طول این 10 ساله به دلیل پارامترهای امنیتی در هیج تعرفه ای امکان جعل وجود نداشته و بدون تاخیر زمانی در بهترین کیفیت به دست چاپ سپرده شده است.
به گفته منصوری، طراحی، چاپ، بسته بندی، نگهداری و ارسال به ستاد انتخابات جزو مراحل تولید تعرفه های انتخاباتی است.
وی افزود: در انتخابات ریاست جمهوری گذشته، تعرفه ها ظرف مدت یک ماه با دراختیار گرفتن 260 نیرو و 22 ماشین آماده شد.
مدیر عامل شرکت چاپ و نشر بانک ملی با اشاره به حضور 60 نفر ناظر از مراکز مختلف نظیر شورای نگهبان، قوه قضائیه، وزارت کشور، وزارت اطلاعات، حراست کل کشور و ستاد انتخابات در طول فرایند تولید تعرفه ابراز داشت: تمامی مراحل با حضور ناظران ثبت و ضبط شد، در عین حال  260 نفر نیروی شرکت نیز دارای لباس مخصوص و آرم شناسایی بودند.
وی افزود: با حضور ناظران ، پلمپ دستگاه ها باز و پس از انجام کار روزانه دوباره بسته می شد.
منصوری با عنوان اینکه هیچ شرکتی جز این شرکت، توان چاپ تعرفه ها را با تیراژ زیاد و سرعت بالا و بر اساس پارامترهای امنیتی ندارد، اظهار داشت: رعایت مسائلی نظیر کیفیت چاپ، سرعت بالا و پارامترهای امنیتی باعث شاخص شدن کار این شرکت در چاپ تعرفه هاست.
وی رعایت نکات ایمنی در چاپ تعرفه ها را به عنوان مهمترین ویژگی این برگه ها عنوان کرد و افزود: تعرفه های چاپ شده توسط این شرکت با تولیدات کشورهای خارجی برابری می کند.
این مقام مسئول اضافه کرد: چاپ تعرفه ها به علت لزوم اعمال سرعت و دقت بالا، به صورت رول بوده و کنترل آن الکترونیکی است بدین معنی که اگر تعرفه ای مشکلی داشت ، ماشین چاپ آن را جدا می کند.
به گفته وی، یونیک بودن تعرفه ها به عنوان دیگر شاخصه امنیتی باعث عدم جعل برگه ها شده بود.
منصوری به چاپ بارکد تعرفه ها و محیط امنیتی تولید تعرفه ها در تمامی بخش ها اشاره کرد و گفت: بسته بندی تعرفه ها به صورت مکانیزه صورت گرفت تا امکان هیچ گونه اشتباهی از نظر تعداد و سریال وجود نداشته باشد.
وی، چاپ تعرفه ها با مرکب MICR را به عنوان شاخص دیگر امنیتی باعث خواندن آنها با هر خط و در موارد دیگری نظیر خط خوردگی، تا شدگی و چروکیده شدن عنوان کرد و ادامه داد: تجهیز تعرفه ها به انواع مرکب ها نظیر مغناطیسی، ضدکپی، متغیر فلورسنت و حرارتی باعث غیر قابل جعل کردن برگه ها شده بود.
به گزارش اخبار چاپ و به نقل از ایرنا، مدیر عامل شرکت چاپ و نشر بانک ملی چاپ شماره روی قالب های واحد(یونیک) را موجب رهگیری مکانیزه خواند و افزود: با این روش، امکان تقلب از طریق شماره سریال ها به صفر رسیده بود.
به گفته وی، تعرفه های چاپ شده تا زمان تحویل در محلی امن و مجهز به سیستم های الکترونیک در این شرکت نگهداری شد که ناظران نیز بر آن نظارت ویژه داشتند.

منتشر شده در تاریخ ۱۳۸۸ جمعه ۲ مرداد
نسخه چاپی نسخه چاپی       ارسال به دوست ارسال به دوست

تاریخ انتشار:۱۳۸۸ دوم مردادکلیدها : انتخابات رای بانک ملي


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: