چهار خبر کوتاه
خبرهای کوتاه از دنیای بزرگ گرافیک


اخبارچاپ: طراحی جلد کتاب در نگارخانه هنر، "آب زندگی است" در دانشکده هنر، موفقیت یک ایرانی در مکزیک و گروه کتاب آبی در نگارخانه مینا خبرهای کوتاهی است از دنیای گرافیک.
طراحی جلد کتاب در نگارخانه هنر
نمایشگاهی با عنوان «طراحی جلد کتاب» در نگارخانه هنر به نمایش گذاشته خواهد شد. مضمون این آثار رمان‌های تاریخی- اجتماعی است و روی جلدها با گرایش تصویرسازی کار شده‌اند.
در این نمایشگاه آثار؛ طه‌حسین احمدی مقدم، بهنام اُسروش، مهدی حق‌شناس، صادق خداپرست، علی خلجی، فائزه رحمتی، الهه رنجبر ایرانی، شیما سلطانی، مهدیه شجاعت حسینی، رزیتا صفری، الهام عاشوری، محمود علیمرادی، مهستا کسمایی، مریم مشایخی، امیرحسین نوری، علیرضا وکیلی، و سیمین هاشمی به نمایش در خواهد آمد.
علاقه‌مندان می‌توانند از ۲۹ آبان‌ماه تا ۳ آذرماه سال جاری از این نمایشگاه در نگارخانه هنر، واقع در چهار‌راه ولی عصر، کوی شهید بالاور، بن‌بست دوم، پلاک دوم دیدن فرمایند.
"آب زندگی است" در دانشکده هنر
نخستین جلسه کارگاه طراحی پوستر با مضمون " آب زندگی است" در جهت حضور در فستیوال جهانی ۲۰۱۱ آلمان در دانشکده هنر جهاد دانشگاهی استان یزد واقع در اردکان به اهتمام حسین عبدی و همراهی گروه گرافیک، برگزار شد.
این کلاس توجیهی و تئوریک، با حضور جمعی از دانشجویان دانشکده و تعدادی از اعضای گروه هنری "اتوبوس فرمز"، برپا شد. یادآور می شود، جلسات اجرایی و نهایی آن در هفته های آتی برگزار می گردد.
موفقیت یک ایرانی در مکزیک
مدال برنز یازدهمین دوسالانه بین‌المللی پوستر مکزیک در بخش پوسترهای فرهنگی به محمد جمشیدی طراح گرافیک ایرانی تعلق گرفت.
اعضای هیات داوری این دوسالانه شامل سوتلانا فالدینا، فین نیگارد، فانگ چن،لوبالوکوا،کنیاهارا،آپکس لین،سرگیو وگاایوونا ریپس،اریک اولیوارس،راکیول پلتا و دورا کرستز بودند وخاویر برمودز ریاست این دوسالانه را بر عهده داشت.
محمد جمشیدی که در دوره قبل این دوسالانه دیپلم افتخار کسب کرده بود، این‌بار به انتخاب هیات داوری مدال برنز را از آن خود کرد.
نمایشگاه آثار این دوسالانه نیز از 27 اکتبر در مکزیک برپا شده بود. محمد جمشیدی به عنوان یکی از نمونه‌های مطرح طراحان نسل پنجم گرافیک ایران است که توانسته در سطح بین‌المللی آثار خود را به نمایش بگذارد.
محمد جمشیدی تاكنون موفق به دریافت جایزه طراح برگزیده هشتمین دوسالانه بین‌المللی طراحی گرافیک «زنبور طلایی» مسکو در سال 2008 ، دیپلم افتخار دهمین دوسالانه بین‌المللی پوستر مکزیک در سال 2008 ، جایزه طراح جدید بین‌المللی انستیتوی هنر و طراحی آکادمی چین در سال 2008 شده است.
گروه کتاب آبی در نگارخانه مینا
به گزارش روابط عمومی انجمن فرهنگی هنری تصویرگران در این نمایشگاه آثار تصویرگران از 28 کشور جهان به همراه آثار علی و حسن عامه کن به نمایش گذاشته خواهد شد.
نمایشگاه تا 27 آبان ماه همه روزه از ساعت 16 تا 19 در نگارخانه ی مینا واقع در خیابان پاستاران، گلستان دوم، شماره 120 دایر خواهد بود.

منتشر شده در تاریخ ۱۳۸۹ دوشنبه ۲۴ آبان


sari

akhbare shahrestaneton kame lotfan bishtar konid





نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: