ینس مولر در خانه هنرمندان
ایده های یک گرافیست آلمانی در طراحی


اخبارچاپ: ینس مولر طراح و گرافیست آلمانی، سخنرانی در مورد زمینه‌های کاری و چگونگی روند فعالیت‌های خود در دوره دانشجویی و بعد از آن در سالن بتهون خانه هنرمندان انجام داد.

اخبارچاپ: خانه هنرمندان 17 آبان ماه سال جاری میزبان ینس مولر طراح و گرافیست جوان آلمانی بود. ینس مولر که به دعوت انجمن صنفی طراحان گرافیک به ایران سفر کرده است؛ علاوه بر به نمایش گذاردن آثار خود، در سالن بتهون خانه هنرمندان نیز به ایراد سخنرانی در زمینه چگونگی تاسیس آتلیه "مولر ویلاند" و روند فعالیت‌های خود در دوره دانشجویی و بعد از آن پرداخت.
مولر ویلاند در سال 2009 توسط کارن ویلاند و ینس مولر در دوسلدورف آلمان پایه‌گذاری شد. از زمان تحصیل در دانشگاه علوم کاربردی دوسلدورف، روی پروژه‌هایی مربوط به رشته‌های مختلف فعالیت داشتند. مشتریان آنها موسسه‌های فرهنگی مانند "موزه فیلم آلمان " و شرکت تجاری "پست آلمان" هستند. کارن ویلاند و ینس مولر علاوه بر کار در دفتر طراحی شان به عنوان سخنران مهمان در دانشگاه‌های گوناگون سخنرانی می‌کنند و همچنین سردبیری و مدیریت هنری مجموعه کتاب‌های A5 درباره‌ی تاریخ طراحی گرافیک از انتشارات "لارس مولر" را به عهده دارند. آثار "مولر، ویلاند" در سطح بین المللی به نمایش در آمده، منتشر شده و جایزه گرفته است.
ینس مولر اظهار داشت: «تاکنون 3 مسابقه از سری مسابقه‌های طراحی تمبر اداره پست آلمان را برنده شده‌ایم و این پیروزی‌ها بسیار خوشایند است زیرا این تمبرها در تیراژ 8 میلیون منتشر می‌شوند و افراد زیادی این اثر را می‌بینند.»
وی ابتکارات زیادی در زمینه طراحی نمایشگاه‌های مختلف به کار برده است؛ استفاده از کارتون به جای صندلی در نمایشگاه طراحی صدا و شنیدن صدای نمایشگاه برای مدعوین از آن دست طراحی‌هایی است که در 3 موزه به نمایش گذاشته شده است. از دیگر خلاقیت‌های این طراح موفق آلمانی، طراحی پوستر برای یک پروژه فرهنگی است که صرفه اقتصادی داشته باشد؛ پوستری که بسته شده و به بروشور و کتاب تبدیل می‌شود.
ینس مولر در رابطه با سردبیری مجموعه کتاب‌های A5 تصریح کرد: «زمان دانشجویی کار روی کتاب‌های A5 را شروع کرده‌ایم؛ کتاب های A5 پروژه‌ای که مورد استقبال قرار گرفته و در بسیاری از رسانه‌های آلمان در این رابطه صحبت شده است؛ در حال حاضر نیز این کتاب‌ها در دانشگاه‌ها تدریس می‌شود و با دانشجویان روی پروژه‌های مختلف آن کار می‌کنیم.»
در پایان مراسم نیز مدعوین سوالاتی را در زمینه چگونگی آرشیو و بانک اطلاعاتی طراحان قدیمی و موزه گرافیک آلمان پرسیدند، ینس مولر در پاسخ گفت: «تشکیل چنین بانک اطلاعاتی کار دشواری است و موزه‌ به معنای کلاسیک آن نداریم تنها راه استفاده از بانک اطلاعاتی به صورت دیجیتال و مجازی است.»
ینس مولر متولد 1982 کوبلنز آلمان است. وی دوره‌ها و آموزش‌های مختلفی را پشت‌سر گذاشته از جمله، گذراندن دوره‌ی کارآموزی در آژانس تبلیغاتی و چاپخانه، اخذ مدرک در زمینه‌ی طراحی گرافیک از دانشگاه علوم کاربردی دوسلدورف، شرکت در پروژه‌ی تحقیقاتی بین‌المللی "هلموت اشمیت – که طراحی یک شیوه‌ی رفتاری است"، مبتکر پروژه‌های تحقیقاتی "فیلم و هنر گرافیک" درباره‌ی پوستر فیلم‌های خانه‌ی هنر، طراحی تمبر برای وزارت دارایی آلمان از سال 2007، شراکت در استودیوی طراحی "مولر،ویلاند" به همراه کارن ویلاند از سال 2009 و سردبیر مجموعه کتاب‌های A5 درباره‌ی تاریخ طراحی گرافیک و برنده‌ی جوایز ملی و بین‌المللی طراحی شده است.

منتشر شده در تاریخ ۱۳۸۹ سه شنبه ۱۸ آبان


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: