نتایج سفر مقام معظم رهبری به استان قم از زبان محمد عربستانی :
اعتبارات شهرک چاپ تامین می شود


درپی سفر مقام معظم رهبری به استان قم کار نیمه تمام شهرک صنعتی چاپ دوباره در چرخه اداری قرار گرفته است.

محمد عربستانی عضو هیات مدیره اتحادیه چاپخانه‌داران قم در گفتگو با اخبار چاپ اظهار داشت: درپی سفر مقام معظم رهبری به استان قم کار نیمه تمام شهرک صنعتی چاپ دوباره در چرخه اداری قرار گرفته است.راه‌اندازی این شهرک که در حدود 4 میلیارد ریال بودجه نیازداشت ،بعد از سفر مقام معظم رهبری به استان قم و پی‌گیری‌های آقای لاریجانیدر دستور کار مدیران و دستندرکاران ذیربط قرار گرفت. در نهایت تصمیم بر این شد تا اقداماتی مبنی بر تسریع فرآیندتاسیس و راه‌‌‌‌اندازی شهرک چاپ و نشر قم به وجود آید.
وی گفت:مکان شهرک چاپ و نشر آمادگی این را دارد تا حدود 102 چاپخانه‌ای که در شهرستان قم مستقر هستند را در خود بپذیرد .علاوه بر اینکه به منظور گسترش فضا نیز شرایطی در نظر گرفته شده است اما تا کنون متراژی حدود 800 هزار متر مربع برای چاپخانه داران اختصاص یافته است..
محمد عربستانی در ادامه اظهار داشت: علاوه بر آب، برق و گاز، از دیگر امکاناتی که برای رفاه چاپخانه داران دراین شهرک در نظر گرفته‌ایم خط راه آهن و خطوط فیبر نوری است. وجود خط راه‌آهن در کنار شهرک می‌تواند بسیاری از مسائـل حمل و نقل کتاب‌ها و ورود ماشین آلات را هموار نماید.
وی در خصوص بیمه آتش سوزی چاپخانه‌داران نیز متذکر شد: در ابتدا پروژه از تمامی چاپخانه دارن بزرگی که ماشین آلات چاپ سنگین دارند تقاضا شد تا برای بیمه نمودن ماشین‌آلات و چاپخانه خود اقدام نمایند که در همین راستا بسیاری از چاپخانه‌ها با این موضوع موافقت کردند. 
محمد عربستانی در پایان گفت: بیمه مسوولیت کارگر، بیمه آتش سوزی تجهیزات، مواد اولیه و تولیدات و همچنین بیمه تکمیلی از موارد الزامی این طرح‌اند و تمامی اعضا باید در این زمینه گام بردارند.

منتشر شده در تاریخ ۱۳۸۹ يکشنبه ۱۶ آبان


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: