عدم بسته‌بندی استاندارد ؛ افزایش تقلب در زعفران را به همراه دارد
زعفران بخوریم یا کاغذ ؟؟؟؟


در هند با كاغذ ،زعفران تقلبی درست می‌كنند البته تولید زعفران از گوشت ریش ریش شده و خشت گل و ...، نیز برخی دیگر از راه‌های تقلب زعفران محسوب می‌شود.

اخبار چاپ :نایب رییس انجمن تولیدكنندگان و صادركنندگان زعفران‌ خراسان جنوبی با بیان این‌كه راه‌های تولید زعفران تقلبی بسیار زیاد است، افزود: شنیده می‌شود در هند با كاغذ زعفران تقلبی درست می‌كنند البته تولید زعفران از گوشت ریش ریش شده و خشت گل و ...، نیز برخی دیگر از راه‌های تقلب زعفران محسوب می‌شوند و به عبارت متقلب می‌تواند از هر چیزی برای این كار استفاده كند. تا زمانکه کالا به صورت فله ای از ایران خارج می شود در واردات همین مشکل بزرگ را داریم  
نایب رییس انجمن تولیدكنندگان و صادركنندگان زعفران خراسان جنوبی با بیان اینكه موضوع زعفران‌های تقلبی مربوط به امروز و سال گذشته نیست، ادامه داد: بحث تقلب در كالاهای گران‌قیمت همچون زعفران قرن‌ها ست كه گریبان‌گیر مردم در گوشه و كنار دنیا شده است.
مهندس علی حسینی دبا بیان این مطلب افزود: متاسفانه در هر كالای گران‌بهایی همچون زعفران دست‌اندازی فرصت‌طلبان وجود دارد و البته متاسفانه در مقاطعی این افراد سرنوشت و سلامتی مردم را به بازی می‌گیرند.
حسینی در ادامه با اشاره به این‌كه تشكل‌های مرتبط با زعفران در استان‌های خراسان جنوبی و رضوی موضوع زعفران‌های تقلبی را پیگیری‌ می‌كنند، افزود: از آنجایی كه تشكل‌ها نمی‌توانند كار اجرایی انجام دهند باید سازمان‌هایی كه مسوول كار اجرایی هستند به كمك تشكل‌ها آمده و جلوی این فرصت‌طلبان و سودجویان را بگیرند.
وی با بیان این‌كه یك برخورد شدید و قاطعانه با متخلفان در این بخش می‌تواند باعث عقب‌نشینی سودجویان دیگر شود، اضافه كرد:‌ باید با متخلفانی كه در تولید زعفران‌های تقلبی دست دارند با جدیت برخورد شود چراكه این گونه افراد تیر خلاص به سلامتی مردم می‌زنند ولی متاسفانه برخوردها با این گونه افراد مقطعی و در مواردی بسیار گذر است و به طور مثال ضبط زعفران‌های آن ها تنها جریمه‌ای است كه برای آن‌ها در نظر گرفته می‌شود.
وی با تاكید براین‌كه در رابطه با موضوع زعفران‌های تقلبی متاسفانه برخوردها طوری نبوده كه این قضیه را ریشه‌كن كند، افزود: ‌موضوع زعفران‌های تقلبی موضوعی است كه علاوه‌ بر ضرر زدن به تولیدكننده و اقتصاد كشور، باعث لطمه خوردن به كار كسانی می‌شود كه فعالیت سالم انجام می‌دهند به همین دلیل باید با چنین افرادی خیلی سریع و به طور قاطع برخورد شود.
حسینی با بیان این‌كه در چند سال اخیر به دلیل افزایش شدید قیمت زعفران چنین حركت‌هایی از سوی متخلفان نیز افزایش یافته است، افزود:‌ البته با متناسب شدن قیمت زعفران در یك سال اخیر این تقلب‌ها نیز كاهش پیدا كرده است.
نایب رییس انجمن تولیدكنندگان و صادركنندگان زعفران‌ خراسان جنوبی با بیان این‌كه راه‌های تولید زعفران تقلبی بسیار زیاد است، افزود: شنیده می‌شود در هند با كاغذ زعفران تقلبی درست می‌كنند البته تولید زعفران از گوشت ریش ریش شده و خشت گل و ...، نیز برخی دیگر از راه‌های تقلب زعفران محسوب می‌شوند و به عبارت متقلب می‌تواند از هر چیزی برای این كار استفاده كند
وی با تاكید براین كه تشكل‌ها و سازمان‌های دولتی باید راهكار شناخت زعفران‌های واقعی را به مصرف‌كننده نشان دهند، افزود:‌ باید برندهای معتبر و افرادی كه عمر و سرمایه خود را برای رساندن یك زعفران سالم به دست مردم صرف كرده‌اند به مردم شناساند تا افراد متقلب شرایط را برای خود ناامن دیده و از این كار خودداری كنند

منتشر شده در تاریخ ۱۳۸۹ يکشنبه ۱۶ آبان


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: