اختصاصی اخبار چاپ
سیدعلی حسینی :اشاره به جزیئات در اسناد بالادستی اشتباه برنامه ریزی است


اصول برنامه ریزی کلان و تدوین سیاست های راهبردی در مسائل کلان و کل کشور استوار است لذا در تدوین برنامه پنجم توسعه در بخش فرهنگ و شرح وظایف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حمایت از تولید و توسعه محصولات فرهنگی در اولویت اصلی قرار دارد.

سیدعلی حسینی نماینده مردم نیشابور و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با اخبارچاپ اشاره به جزئیات را در تدوین برنامه های بلند مدت و اسناد توسعه ی بالا دستی خطایی بزرگ توصیف کرده و اظهار داشت: اصول برنامه ریزی کلان و تدوین سیاست های راهبردی در مسائل کلان و کل کشور استوار است لذا در تدوین برنامه پنجم توسعه در بخش فرهنگ و شرح وظایف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حمایت از تولید و توسعه محصولات فرهنگی در اولویت اصلی قرار دارد.
وی در پاسخ به پرسش خبرنگار اخبارچاپ در خصوص بندهای «ب»، «ج»، «د» و «ه» از ماده 3 و بند «ب» از ماده 10 برنامه پنجم توسعه مصوب کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی که به جزئیاتی از قبیل توسعه تولیدبازی های رایانه ای، رسانه های دیجیتال، محصولات فرهنگی، ساخت مساجد بین راهی و ساخت نمازخانه در نقاط دور افتاده و ... اشاره دارد حال آنکه هیچ نامی از چاپ و نشر در آن وجود ندارد خاطرنشان کرد: این موضوع خطای برنامه ریزی محسوب شده است و در چنین طرح ها و لوایحی به هیچ عنوان نباید از مسائل جزئی نامی به میان آورد. این در حالیست که بسیاری از فعالان صنعت چاپ و بسته بندی امیدوار بودند از طریق برقراری ارتباط اتحادیه های صنفی با دفتر امور چاپ با نمایندگان مجلس شورای اسلامی بتوانند گام هایی را در راستای توسعه همه جانبه صنعت چاپ در ابعاد سخت افزاری، نرم افزاری و آموزشی بردارند.
متاسفانه علی رغم پی گیری های انجمن حمایت از توسعه صنعت چاپ که به تنهایی قانونی تک ماده ای را جهت الحاق قانون برنامه پنجم توسعه تقدیم نمایندگان شورای اسلامی در کمیسیون های فرهنگی و اقتصادی نموده بود هیچ اقدامی در این راستا صورت نگرفت
اخبارچاپ در انتظار پاسخ مقتضی از طرف نمایندگان ذیربط در شورای اسلامی به دفتر امور چاپ، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و ... است.

منتشر شده در تاریخ ۱۳۸۹ يکشنبه ۱۶ آبان


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: