شهردار تبریز، اختصاص اعتباری بالغ بر 5 میلیارد ریال برای خرید خانه ختایی‌ها
خانه سنتی دیروز، مأمن هنرمندان امروز


اخبارچاپ: خانه هنرمندان تبریز در محل خانه تاریخی ختایی با حضور شهردار تبریز ، اعضای شورای اسلامی شهر و جمعی از اساتید و هنرمندان برجسته به بهره‌برداری رسید

به گزارش اخبارچاپ و به نقل از سایت شهر: خانه هنرمندان تبریز افتتاح شد.خانه هنرمندان تبریز در محل خانه تاریخی ختایی با حضور شهردار تبریز ، اعضای شورای اسلامی شهر و جمعی از اساتید و هنرمندان برجسته به بهره‌برداری رسید.
در مراسم افتتاحیه خانه هنرمندان تبریز مهندس نوین شهردار تبریز طی سخنانی هنر را عطیه و ودیعه الهی و هنرمندان را راهنما و چراغ راه انسان‌ها برشمرد و افزود: خانه هنرمندان از این پس به عنوان محفل و محلی برای تجمع ، ارتباط و تبادل افكار و آرای اصحاب فرهنگ و هنر تبریز و نیز محلی برای شناسایی ، كشف و پرورش استعدادهای ناب و جوان فعالیت خواهد كرد تا از این طریق فرهنگ و هنر تبریز و آذربایجان بیش از گذشته به رشد و بالندگی برسد.
شهردار تبریز در بخش دیگری از سخنان خودتلاش برای خریداری و تملك خانه‌های قدیمی موجود تبریز و تبدیل آن‌ها به مراكز و اماكن فرهنگی هنری را از اولویت‌های كاری شهرداری اعلام و خاطرنشان كرد: شهرداری تبریز در این راستا با اختصاص اعتباری بالغ بر 5 میلیارد ریال برای خرید خانه ختایی‌ها ، این خانه قدیمی و تاریخی را به خانه هنرمندان اختصاص داده و در آینده نیز از این دست كارها انجام خواهد داد.
وی در پایان سخنان خود خواستار استفاده هنرمندان و اساتید فرهنگ و هنر استان و تبریز از این خانه برای هم‌اندیشی و تبادل تجربیات و اندیشه‌ها ، انسجام‌بخشی به فعالیت‌های فرهنگی هنری ، تدوین و اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی هنری ، معرفی و شناساندن جایگاه تبریز ، استعدادیابی و رشد و بالندگی هنرمندان جوان و آینده‌دار شهر شد.
مهندس نورمحمدزاده عضو شورای اسلامی شهر تبریز نیز در این مراسم با تأكید بر لزوم اتحاد و همدلی اهالی فرهنگ و هنر برای اعتلای فرهنگ و هنر تبریز و آذربایجان خواستار همت بیشتر هنرمندان در این حوزه شد.
وی همچنین از هنرمندان تبریز و استان خواست با تبدیل خانه هنرمندان به اتاق فكر فرهنگ و هنر زمینه را برای اعتلای هنر این مرز و بوم فراهم كنند. استاد خاماچی دیگر عضو شورای اسلامی شهر تبریز نیز در مراسم افتتاح خانه هنرمندان با قدردانی از زحمات شهردار تبریز در اختصاص این خانه به هنرمندان ، تبریز را پیشگام تحولات یكصد سال اخیر كشور در عرصه‌های مختلف دانست و ابراز امیدواری كرد با راه‌اندازی و تقویت خانه هنرمندان ، تبریز به پیش‌قراول تحولات فرهنگ و هنر معاصر كشور تبدیل شود.
نجفی مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز نیز در این آئین تملك و تبدیل خانه ختایی به خانه هنرمندان تبریز را در راستای دستور اكید شهردار تبریز به منظور انسجام بخشیدن به فعالیت‌های جامعه فرهنگی هنری شهر ارزیابی و خاطرنشان كرد: این خانه در كمترین زمان ممكن و با هدف ارج نهادن به مقام شامخ هنر و هنرمند تملك و تبدیل به خانه هنرمندان شد.
نجفی در عین حال برنامه‌ریزی برای اجرای بالغ بر 100 برنامه و فعالیت فرهنگی هنری از سوی سازمان فرهنگی هنری و نیز برپایی هفته فرهنگی تبریز در تهران با بیش از 60 برنامه را ازجمله مهم‌ترین برنامه‌های كاری این سازمان در ماه‌های باقی مانده از سال اعلام كرد.

منتشر شده در تاریخ ۱۳۸۹ پنج شنبه ۱۳ آبان


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:  
پست الکترونیکی:  
نظر شما: