بهمن دری:
پیام معاون امور فرهنگی به كنگره شعر مقاومت بین‌الملل اسلامی


مقاومت شرط و اصل بقای جامعه اسلامی است ونه گفتن به مثلث شوم «زر و زور و تزویر» رمز ماندگاری مردمی است که می‌خواهند آزاده و مستقل بمانند.

اخبار چاپ:از همان روزی که حق طلبان تاریخ برای حق و حقیقت در برابر جباران صف آرایی کردند، از همان زمان که ابوذرها، عمارها، یاسرها و سمیه ها در زیر زنجیرهای ستم ابوسفیان‌ها شکنجه شدند و به خون خود غلطیدند، از همان زمان مقاومت حق وحقیقت در برابر ظلم و جور پا به عرصه وجود گذاشت و از همان زمان، مقاومت اسلامی برگ زرینی شد بر کارنامه درخشان مسلمان و مسلمانی. امروز نیز چند دهه از اشغال کشور مظلوم فلسطین می گذرد و مقاومت مردم مظلوم این خطه به عنوان نماد مظلومیت اسلامی زبانزد خاص عام است و در شرایطی که بیش از 30 سال از پیروزی مقاومت اسلامی مردم ایران در برابر طاغوت و استکبار می گذرد ، مقاومت اسلامی تعریف وجایگاه ویژه ای یافته است.
مقاومت شرط و اصل بقای جامعه اسلامی است ونه گفتن به مثلث شوم «زر و زور و تزویر» رمز ماندگاری مردمی است که می‌خواهند آزاده و مستقل بمانند.
در این راه ابزار هنر به عنوان مهم‌ترین مؤلفه برای نشان دادن این مقاومت نقشی کلیدی و راهگشا
دارد و شعر به عنوان نماد جهانی اعتراض به ظلمی که بر مسلمین می رود کارکردی ویژه و اساسی می‌یابد.
استفاده از شعر همانگونه که در حمایت از انتفاضه های مردم مظلوم و همچنین نشان داد ودر حمایت از نبرد غرور آفرین و جانانه 33 روزه حزب الله لبنان با دشمن صهیونیستی به کار آمد نشان داد که می‌توان از ابزار هنر و به‌ویژه هنر شعر برای مقاصد عالی و متعالی بهره برد و به پیروزی هم رسید.
نقش شاعران ایرانی و عرب درحمایت از مردم مظلوم لبنان و حمایت معنوی از مقاومت اسلامی لبنان در این عرصه بی بدیل و دارای تأثیری شگفت بوده است.
و حال که جنبش مقاومت اسلامی در کشورهای مختلف و با تاسی از مقاومت مردم همیشه سر افزاز ایران اسلامی رنگ و شکلی تازه یافته است برپایی کنگره ای برای مقاومت اسلامی در عرصه بین الملل آنهم با محوریت شعر می تواند به این مقاومت روحی تازه بدمد.
اینجانب با افتخار برپایی این کنگره در ایران اسلامی را به همه پیروان انقلاب و اسلام و همه رهروان راه امام (ره) و حضرت آیت الله خامنه ای که از جمله اسوه‌ای مقاومت هستند تبریک گفته و از همه بانیان وبرگزارکنندگان وشرکت کنندگان این کنگره بزرگ قدردانی می نمایم.
امید دارم که همه ما بتوانیم از رهروان صدیق این اسوه های مقاومت واز تلاشگران عرصه مقاوت اسلامی در سراسر گیتی باشیم.
توفیق رفیق طریق راه هنرمندان عرصة مقاومت و پایداری باد.

منتشر شده در تاریخ ۱۳۸۹ پنج شنبه ۱۳ آبان
نسخه چاپی نسخه چاپی       ارسال به دوست ارسال به دوست

تاریخ انتشار:۱۳۸۹ سيزدهم آبانکلیدها : معاون امور فرهنگي بهمن دری


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: