سومین رویداد مهم بعد از جام جهانی و المپیک:
هزینه ای 50 میلیاردریالی برای ارائه فرهنگ‌، هنر و دانش ایرانی


نمایشگاه اکسپو 2010 به عنوان سومین رویداد بزرگ هزینه‌ای بالغ بر 50 میلیارد ریال برای دولتمردان ایران به همراه آورد.

به گزارش اخبار چاپ کاظم اکبرپور، مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی با اعلام این مطلب گفت: برای اداره سالن ایران در اکسپو شانگهای می‌توانستیم از سه روش مولتی مدی، نمایش صنعتی و نمایش زنده استفاده کنیم که ایران از سومین شیوه برای اداره سالن خود استفاده کرد.
وی در پاسخ به سوال خبرنگار موج پیرامون انتقادهای مشاور عالی رییس جمهور نسبت به حضور در اکسپو 2010 اذعان داشت: با توجه به فرصتی که ایران برای حضور در این رخداد در اختیار داشت و هزینه‌ای که برای این امر در نظر گرفته شده بود، حضور ایران در اکسپو شانگهای بسیار موفق و چشمگیر محسوب می‌شود.
اکبرپور تصریح کرد: شاید ما برای حضور ایران در اکسپو شانگهای ضعف‌هایی داشتیم، اما این ضعف‌ها در تمام غرفه‌ها به نحوی مشهود بود.
مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی خاطرنشان کرد: برای حضور ایران در اکسپو شانگهای، 50 میلیارد ریال هزینه اختصاص داده شده بود.

لازم به ذکر است سالن اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در نمایشگاه اکسپو 2010 شانگهای، دو هزار مترمربع وسعت دارد که کشورمان در سه بخش ایران قدیم، امروز و فردا شناسانده شده است.
بزرگترین سالن اکسپو متعلق به کشور کره جنوبی است. کره جنوبی که میزبان دوره بعدی در سال 2015 است، به نمایشگاه کنونی توجه خاصی دارد.از نمایشگاه اکسپوی جهانی می‌توان به عنوان سومین رویداد بین‌المللی بعد از بازیهای المپیک وجام جهانی نام برد.
این نمایشگاه کشورهای جهان، تاریخ، فرهنگ‌، هنر و دانش کشورشان را به نمایش می‌گذارند. هر آنچه در این غرفه‌ها، به نمایش گذاشته می‌شود انعکاس‌دهنده خصوصیات کشور مذکور است و تاکنون تعداد شرکت‌کنندگان در اکسپو شانگهای به 246 مورد رسیده است که شامل 189 کشور و 57 سازمان بین‌المللی است .

منتشر شده در تاریخ ۱۳۸۹ دوشنبه ۱۰ آبان


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: