با تاسیس شرکت سهامی الفبای قلم ایرانیان :
توپ شهرک چاپ تهران ،در زمین اتحادیه ها


شرکت سهامی الفبای قلم ایرانیان با مشارکت 5 اتحادیه تاسیس شد. اتحادیه چاپخانه‌داران تهران ،لیتوگرافان تهران، صحافان تهران، ناشران و کتابفروشان تهران صباغ و گل‌زن تهران،در حال حاضر هریک مالک 20 درصد از سهام الفبای قلم ایرانیان هستند.
اخبار چاپ : احمد ابوالحسنی؛نائب رئیس اتحادیه لیتوگرافان تهران و مدیر عامل شرکت سهامی الفبای قلم ایرانیان، در گفتگو با اخبار چاپ ضمن تشریح ساختار حقوقی و وظایف این شرکت ،به عملکرد و برنامه های اجرایی آن اشاره کرده و اظهارداشت:شرکت سهامی الفبای قلم ایرانیان با مشارکت 5 اتحادیه تاسیس شد. اتحادیه چاپخانه‌داران تهران ،لیتوگرافان تهران، صحافان تهران، ناشران و کتابفروشان تهران صباغ و گل‌زن تهران،در حال حاضر هریک مالک 20 درصد از سهام الفبای قلم ایرانیان هستند.
چنین ساختاری برای نخستین‌بار در کشور ایجاد شده است و مشکلات متعددی را برای ثبت آن در اداره ثبت شرکت ها متحمل شدیم. به دلیل عدم وجود سابقه و پیشینه خاصی از تاسیس شرکت سهامی بنام 5 مجموعه مجزای صنفی، مسئولان اداره‌ی ثبت شرکت‌ها تمایلی به ثبت آن نداشتند.
در تحلیل کارشناسان این سازمان ،کلیه واحدهای صنفی، از اعضای اتحادیه‌‌ها محسوب می‌شوند و در آینده هر یک می‌توانند شکایت حقوقی و یا کیفری مجزایی ار این اداره داشته باشند .به هر شکل پس از بررسی‌های متعدد و اعلام مواد قانونی متناسب با موضوع و صراحت ماده واحده‌ی مصرح در قانون، سرانجام مدیران سازمان ثبت شرکت‌‌‌‌‌‌ها با تاسیس شرکت سهامی الفبای قلم ایرانیان موافقت نمودند.
مدیر عامل شرکت الفبای قلم ایرانیان در ادامه به اهداف و ماموریت‌های این شرکت پرداخته و اظهار داشت: ماموریت اصلی و هدف غایی این شرکت تاسیس ،واگذاری و راه اندازی شهرک چاپ و نشر تهران است. اتحادیه‌های پنج‌‌گانه پس از بررسی نیازمندی‌ها و ضرورت‌های تاسیس شهرک چاپ به این نتیجه رسیدند اقداماتی را در این راستا انجام دهند.
از آنجا که ماهیت اتحادیه‌ها ؛غیرانتفاعی بوده و بسیاری از اقدامات را نمی‌‌‌توانند انجام دهند،موضوع تاسیس شهرک باید در ساختاری مجزا؛که البته ظرفیت‌ها و توانمندی‌های لازم را نیز می‌داشت،پیگیری می‌‌شد. لذا بر آن شدیم الفبای قلم ایرانیان را به عنوان نخستین شرکت اقماری تمامی اتحادیه‌های مرتبط با صنعت چاپ تهران تاسیس نماییم
در ابتدای این سیر هدف و چشم‌انداز آتی ما روشن بود. از این رو جلسات متعددی را حتی پیش از تاسیس شرکت برگزار کردیم
ترکیب هیات مدیره، مدیرعامل، اساسنامه، اهداف، و ماموریت‌ها و ... در این جلسات معین شد.
ابوالحسنی در بخش دیگری از این گفتگو خاطرنشان کرد: تاکنون اقدامات مؤثری انجام داده‌ایم. این فعالیت‌ها تابع یک نظام ساختارمند و هدفمند است. بدین معنی که تخستین گام در راستای تأسیس شهرک چاپ و نشر تهران، یافتن زمین مناسب برای آن، با دارا بودن ویژگی‌های خاص است. لذا اولین اقدام اجرایی الفبای ایرانیان نیز حرکت در این مسیر بود. زمین‌های زیادی در اطراف تهران بزرگ پیشنهاد شد که از میان آن‌ها سه قطعه زمین حائز بیشترین ویژگی‌ها بودند. مساحت این قطعات 110، 120 و 270 هکتار است. دو قطعه در حوالی جنوب تهران و یک قطعه نیز در محدوده‌ی غرب تهران واقع شده‌اند.
مراحل مقدماتی مطالعه بر روی آن‌ها در حال انجام است و تصمیم داریم در کوتاهترین زمان ممکن، نتیجه را به مجریان طرح اعلام نموده و زمینه‌های خریداری و تغییر کاربری آن را فراهم آوریم.
نایب رئیس اتحادیه لیتوگرافان تهران در پایان از همراهی و همکاری کلیه‌ی نهادها و سازمان‌ها خبر داد و ضمن تشکر از کارشناسان دفتر امور چاپ در خصوص تأسیس شهرک چاپ و نشر تهران تصریح کرد: خوشبختانه تاکنون تمامی سازمان‌ها و نهادهای دولتی اعم از استانداری، فرمانداری‌ها، وزارت کشور، وزارت نیرو و... کمال همکاری و مساعدت را با اتحادیه‌های چاپی تهران داشته و قول همکاری‌های تکمیلی و بیشتر را نیز داده‌اند.
البته در این میان مسئولین، کارکنان و کارشناسان دفتر امور چاپ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، بیش از حد انتظار و توقع همکاری داشته‌اند. سوابق مطالعاتی بسیار ارزنده‌ای در این اداره وجود دارد. چرا که پیش از این و در جریان تأسیس شهرک چاپ و نشر تهران ـ در کیلومتر 40 جاده تهران، قم ـ مطالعات و تحقیقات میدانی بسیار فراوانی در این راستا انجام شده بود. سرپرست فعلی دفتر امور چاپ قول داده‌اند در این خصوص مساعدت و همکاری لازم را داشته باشند و نتایج و گزارش‌های این بررسی‌ها را در اختیار کارشناسان الفبای ایرانیان قرار دهند.
در پایان از کلیه مدیران دولتی، سازمان‌های مردم‌نهاد و بخصوص واحدهای صنفی تابعه کمال تشکر را داشته و انتظار نهایت همکاری در ادامه راه را نیز داریم.
منتشر شده در تاریخ ۱۳۸۹ يکشنبه ۹ آبان


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: