مدیر مرکز هنرهای تجسمی خبر داد:
دو سالانه گرافیک و پوستر بار دیگر بهم پیوستند


درحالی که تصمیم شورای سیاست‌گذاری دوسالانه منجر به برپایی دوسالانه مجزای پوستر در سال 89 شد و قرار بود دوسالانه گرافیک امسال برگزار شود، مدیر مرکز هنرهای تجسمی از برگزار شدن همزمان این دو سالانه‌ها در سال 90 خبر داد.

 به گزارش اخبار چاپ و به نقل مهر، غلامعلی طاهری مشاور مرکز هنرهای تجسمی در نشست مطبوعاتی که ابتدای امسال به منظور تشریح برنامه‌های موزه هنرهای معاصر برگزار شد، به برپایی چهار دوسالانه خوشنویسی، مجسمه‌سازی، نقاشی و گرافیک اشاره کرده بود.
این درحالی است که سال 89 تصمیم شورای سیاست‌گذاری دوسالانه‌ها به این نتیجه منجر شد که رشته‌های پوستر و گرافیک از یکدیگر جدا و هریک در قالب یک دوسالانه برگزار شوند. در همین راستا بود که دو سالانه پوستر سال گذشته برگزار شد. هرچند انجمن طراحان صنفی گرافیک مشارکت چندانی در این دوسالانه نداشت اما قرار بود سال جاری شاهد برگزاری دوسالانه گرافیک باشیم.
حال با نزدیک شدن به نیمه دوم سال، در حالی که دوسالانه خوشنویسی در اردیبهشت امسال برگزار شد و خبرها حاکی از برگزاری دوسالانه مجسمه‌سازی و نقاشی در فصل زمستان است، هنوز خبری مبنی بر برگزاری جلسات یا شروع اقدامات اولیه برای برپایی دوسالانه گرافیک منتشر نشده است.
همانطور که بهرام کلهرنیا، دبیر انجمن صنفی طراحان گرافیک نیز در این مورد گفت: تا به حال جلسه‌ خاصی که میان انجمن و مرکز هنرهای تجسمی باشد، برگزار نشده است تنها هفت یا هشت ماه قبل یک جلسه با حضور من، ساعد مشکی و آقای شالویی (مدیر مرکز هنرهای تجسمی) برپا و اشاره‌ای به دو سالانه گرافیک شد اما بعد از آن دیگر نه تنها جلسه‌ای برگزار نشد بلکه ما نیز اطلاعاتی نسبت به دوسالانه پیدا نکردیم.
وی ادامه داد: البته ممکن است مرکز هنرهای تجسمی برنامه‌ای در این زمینه داشته باشد. انجمن امسال درگیر برنامه‌هایی مانند اعطای نشان سرو نقره‌ای و مسائل جاری بود. به همین دلیل فرصت کمتری داشت تا پیگیر موضوع دوسالانه گرافیک باشدکلهرنیا در مورد جداشدن دو سالانه پوستر و گرافیک از یکدیگر عنوان کرد: زمانی که قرار شد این دو حوزه از هم جدا شوند، بحث زیادی پیش آمد اما در نهایت تصمیم گرفته شد دو سالانه پوستر به صورت بین‌المللی و دو سالانه گرافیک در قالب طراحی نشان، جلد کتاب و.. به شکل ملی برگزار شود. از آنجا که انجمن پیمان‌نامه‌ای با مرکز هنرهای تجسمی نداشت فعالیت چشمگیری در برگزاری دو سالانه پوستر در سال گذشته انجام نداد و تقریبا غیرفعال بود.
از سوی دیگر محمود شالویی مدیر مرکز هنرهای تجسمی از برگزاری همزمان دو رشته گرافیک و پوستر در قالب یک دوسالانه خبر داد و  گفت: پارسال شورای سیاستگذاری دو سالانه‌ها تصمیم گرفت گرافیک و پوستر را از یکدیگر جدا کند و به همین دلیل دهمین دو سالانه پوستر برگزار شد. برای امسال دو سالانه خوشنویسی، مجسمه‌سازی و نقاشی را برنامه‌ریزی کرده بودیم که دو سالانه خوشنویسی برگزار و نقاشی و مجسمه‌سازی برپا می‌شوند اما دوسالانه گرافیک که پوستر جز آن است، سال آینده اجرایی می‌شود.
وی افزود: این‌بار شورای سیاست‌گذاری تصمیم گرفته است مانند قبل دو رشته در یک دو سالانه برگزار شوند و چون سال قبل دوسالانه پوستر برگزار شد، سال 90 مهلت برگزاری دو سالانه گرافیک و پوستر است

منتشر شده در تاریخ ۱۳۸۹ چهارشنبه ۵ آبان


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: