نگارخانه ویژه میزبان سفیر لهستان خواهد بود:
نمایشگاهی از آثار برگزیده طراحان پوستر معاصر لهستان


نمایشگاهی با ۶۰ پوستر برگزیده از آثار طراحان پوستر معاصر لهستان در نگارخانه ویژه برپا خواهد شد. در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه کشیشتف دیدو علاوه بر سخنرانی، در نشست تخصصی نیز شرکت خواهد کرد.

میترا ایزدیار مدیر اجرایی مدرسه ویژه در گفتگو با اخبارچاپ اظهار داشت: نمایشگاه پوسترهای معاصر لهستان از روز جمعه ۷ آبان ماه سال جاری به مدت یک هفته در نگارخانه ویژه به نمایش گذاشته خواهد شد. این نمایشگاه دومین بخش از سلسله برنامه هایی است که «مدرسه ویژه» به مناسبت گرامی داشت «۵ سال مطالعه و برنامه ریزی و آموزش» خود تا پایان اسفند ماه سال جاری برگزار می کند.
مدیر اجرایی مدرسه ویژه تصریح کرد: این نمایشگاه که به کوشش "مجید عباسی" و "امراله فرهادی" از مجموعه ارزشمند « کشیشتف دیدو » (Krzysztof Dydo ) مالک کلکسیون پوسترهای دیدو و بنیانگذار گالری پوستر کراکف_ لهستان بر پا می شود، شامل ۶۰ پوستر است که در ابعاد ۷۰×۱۰۰ سانتیمتر، از آثار طراحان پوستر معاصر لهستان برگزیده شده است. احتمال حضور سفیر لهستان نیز در مراسم افتتاحیه وجود دارد.
وی افزود: همزمان با برپایی این نمایشگاه، کشیشتف دیدو نیز با حمایت بخش فرهنگی سفارت لهستان به ایران سفر کرده و علاوه بر سخنرانی در مراسم افتتاحیه، در نشست تخصصی که با حضور اساتید و دانشجویان در 11 آبان ماه سال جاری از ساعت ۱۷:۳۰ با همکاری هفته نامه تحلیلی پژوهشی گرته در مدرسه ویژه برگزار می شود، حضور خواهد یافت. شرکت در این نشست برای علاقه مندان آزاد است
شایان ذکر است کشیشتف دیدو، از علاقه مندان پوستر، کلکسیونر و منتقد هنری است که مقالات متعدد، کاتولوگ و آلبوم هایی از تاریخ پوسترهای لهستان را منتشر کرده و نمایشگاه های پوستر، مسابقات و جشنواره پوستر کراکف را در لهستان سازماندهی و مدیریت می کند. طراحی پوستر این رویداد نیز اثر مجید عباسی یکی از هنرمندان گرافیست کشورمان است.
آدرس نگارخانه و مدرسه ویژه: تهران- خیابان خرمشهر- خیابان عربعلی(نوبخت)- خیابان سوم- ضلع جنوب غربی میدان سوم- شماره ۵ میباشد.

منتشر شده در تاریخ ۱۳۸۹ سه شنبه ۴ آبان


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: