نمایشگاهی از 50 پوستر فردریک فرانسوا شوپن برگزار خواهد شد:
کشیشنف دیدو در گالری 66


نمایشگاه شامل پنجاه پوستری است که در طول سالها با مضمون فردریک شوپن منتشر شده و «کشیشنف دیدو»، گرافیست معاصر لهستانی، آنها را گردآوری کرده است.

اخبارچاپ: به مناسبت دویستمین سال تولد «فردریک فرانسوا شوپن»، نمایشگاه پوستری که طی سالها با مضمون این هنرمند منتشر شده است برگزار می شود.
این نمایشگاه همزمان با دویستمین سالگرد این پیانیست و آهنگساز نامدار لهستانی، در نگارخانه 66 برپا خواهد شد. این نمایشگاه شامل پنجاه پوستری است که در طول سالها با مضمون فردریک شوپن منتشر شده و «کشیشنف دیدو»، گرافیست معاصر لهستانی، آنها را گردآوری کرده است.
این نمایشگاه با حضور کشیشنف دیدو، ساعت 15 روز 6 آبان ماه سال جاری گشایش می‌یابد. مراسم افتتاحیه این نمایشگاه تا ساعت 17 ادامه خواهد داشت.
علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانند به نگارخانه 66 واقع در خیابان سمیه، بین مفتح و رامسر، شماره 142 مراجعه نمایند. 
فردریک فرانسوا شوپن متولد مارس ۱۸۱۰ در روستای زلازولا در نزدیکی ورشو از مادری لهستانی و پدری فرانسوی است. پس از آنکه به عنوان یک کودک نابغه در سرزمین مادری اش شناخته شد در ۲۰ سالگی لهستان را برای رفتن به پاریس ترک کرد و در آنجا به عنوان نوازنده، معلم موسیقی و آهنگساز شروع به فعالیت کرد و به مدت ۱۰ سال از ۱۸۳۷ تا ۱۸۴۷ با ژرژ ساند نویسنده فرانسوی ارتباط داشت. شوپن در تمام طول عمر خوداز ضعف جسمانی رنج می‌برد تا آنکه درسال ۱۸۴۹ در ۳۹ سالگی بر اثر سل ریوی درگذشت و در گورستان پر لاشز به خاک سپرده شده است.

منتشر شده در تاریخ ۱۳۸۹ دوشنبه ۳ آبان


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: