پوپک فرزانه‌پور ،دبیر سمینار کارآفرینی در چاپ و گرافیک
سمینارهای آموزشی کیفیت فنی دانشجویان را ارتقا می‌‌‌‌دهد


اساتید و مدرسان گروه آموزشی طراحی و گرافیک دانشگاه الزهرا(س)، تاکنون جلسات و همایش‌های متعددی را با هدف ارتقاء سطح آموزشی و آشناسازی دانشجویان این رشته با تکنیک‌های چاپی در بخش‌های پیش از چاپ، چاپ و پس از چاپ برگزار کرده‌اند

پوپک فرزانه‌پور، دبیر سمینار کارآفرینی در چاپ و گرافیک طی گفتگو با اخبار چاپ اظهار داشت: اساتید و مدرسان گروه آموزشی طراحی و گرافیک دانشگاه الزهرا(س)، تاکنون جلسات و همایش‌های متعددی را با هدف ارتقاء سطح آموزشی و آشناسازی دانشجویان این رشته با تکنیک‌های چاپی در بخش‌های پیش از چاپ (طراحی، لیتوگرافی، کلیشه‌سازی و...)، چاپ و پس از چاپ (صحافی، عملیات تکمیلی و...) برگزار کرده‌اند. در این جلسات و همایش‌ها علاوه بر انعکاس مطالب آموزشی مرتبط با موضوع محوری همایش، نیازسنجی‌های مختلفی نیز صورت گرفته است. نیازسنجی‌هایی که مبتنی بر نیازهای آموزشی، سیلابس‌های درسی و واحدهای تئوری و کارگاهی این رشته انجام شده‌اند.
بررسی و ارزیابی سیلابس‌های درسی و نتایج نیازسنجی‌های مذکور، تعدادی از اساتید گروه آموزشی طراحی و گرافیک دانشگاه الزهرا(س) را بر آن داشت، تا ضمن بازخوانی واحدهای آموزشی برگزاری سمینارهایی را در دستور کاری خود قرار دهند. اهداف اصلی این سمینارها را می‌توان در دستیابی به سطح استاندارد آموزشی و ارتقاء کیفیت اجرایی و تکنیکی دانشجویان گرافیک خلاصه نمود. از این رو، در سمینارهای آموزشی مذکور سرفصل‌هایی در نظر گرفته می‌شوند که در کتاب‌ها و جزوات آموزشی دانشجویان نشانی از آن‌ها نیست.
بدین صورت بسیاری از مشکلات و مسائل دانشجویان و حتی فارغ‌التحصیلان رشته گرافیک، در زمینه طراحی برای چاپ مرتفع شده و قابلیت‌های تکنیکی و فنی آنان را تا حد زیادی ارتقاء می‌بخشد.

وی افزود: در سمینار کارآفرینی در چاپ و گرافیک که امروز ـ 20 مهرماه سال جاری ـ برگزار شد، به موضوع پژوهش در گرافیک و چاپ پرداخته شد؛ تمامی اهالی و فعالان صنعت چاپ کشور به خوبی آگاهی دارند که یکی از مشکلات و معضلات اصلی و بنیادی صنعت چاپ کشور موضوع پژوهش و خلاءهای مرتبط با آن است. در این میان بخش گرافیک و به ویژه گرافیک مرتبط با چاپ، از دیگر بخش‌ها مشکلات بیشتری دارد.
پوپک فرزانه‌پور خاطر نشان کرد: در حال حاضر بازار حضور طراحان گرافیک جوان گسترده و فعال است و عدم آشنایی دانشجویان آماده به کار با مفاهیم بنیادی و مشکلات طراحی و گرافیک ،باعث شده است تا آن اشرافی را که چه از لحاظ تئوری و چه از لحاظ آشنایی با واژه‌های تخصصی چاپ باید وجود داشته باشند کمرنگ شود .
با توجه به شناخت گلوگاه‌هایی که این مشکل به وجود می‌آید مانند عدم آشنایی دانشجویان با ساختار کلی سیستم‌ها و عملکرد نرم‌‌‌‌‌افزار های موجود ،نبود منابعی مکفی و... می‌توان در همایش‌ها و سمینارها به صورت کلی پرداخته شود تا افراد فعال و جوان بیشتر جذب شده و مشکلات را با افزایش اطلاعات خود مرتفع نمایند.
سمینار کارآفرینی در چاپ و گرافیک که در تاریخ 20 مهرماه سال جاری در دانشکده هنر دانشگاه الزهرا برگزار شد پوپک فرزانه‌پور، کامبیز خالقی زاده، فرید بلوریه ، پژمان شهامت‌‌‌‌‌‌‌پور و سیامک دری به عنوان سخنرانان جلسه در میان جمعی از دانشجویان گرافیک به طرح و ارائه نظرات خود در حوزه چاپ و گرافیک پرداخته‌اند

منتشر شده در تاریخ ۱۳۸۹ چهارشنبه ۲۱ مهر


مهدي

چرا سمينار كارآفريني اطلاع رساني درستي نشده است. تقريبا هيچيك از فعالان صنفي از اين رويداد خبري نداشتند و ندارند تا بعد از برگزاري. مي خواستم بدانم كه اين سمينارها محفلهاي خصوصي است يا نشست هاي علمي. به نظر من اين نشستها اهداف علمي پژوهشي را دنبال نمي كند .
سميه . ر

بهتر است در اين سيمنارها از كارآفرينان موفق در شاخه گرافيك و چاپ دعوت شود. و تجربيات عملي افراد كارآفرين مجرب به نمايش گذاشته شود. من در اين سمينار كلا موضوعات بسيار تئوريك همراه با افراد صرفا آكادميك و نيمه آكادميك را مشاهده نمودم .





نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: