مدیرعامل شرکت پست محمد حسن محبیان عراقی:
چاپخانه ای که 3میلیارد دلار برای کشور درآمدزایی خواهد داشت


11 کشور برای چاپ تمبرهای خود در ایران پیشنهاد داده‌اند که طبق پیش‌بینی کارشناسان و مشاوران از محل چاپ تمبرهای دیگر کشورها سالانه بین یک تا سه میلیارد تومان برای کشور درآمد‌زایی خواهد شد.

 به گزارش اخبار چاپ و به نقل از روابط عمومی شرکت پست، 11 کشور برای چاپ تمبرهای خود در ایران پیشنهاد داده‌اند که طبق پیش‌بینی کارشناسان و مشاوران از محل چاپ تمبرهای دیگر کشورها سالانه بین یک تا سه میلیارد تومان برای کشور درآمد‌زایی خواهد شد.
محمد حسن محبیان عراقی مدیرعامل شرکت پست، با اشاره به فعالیت چاپخانه تخصصی چاپ تمبر ایران اظهار داشت: این چاپخانه به دو منظور استفاده می‌شود؛ تاکنون در ایران امکان چاپ تمبرهای با کیفیت و دارای تنوع را نداشتیم، تمبرها را فقط به صورت مربع و مستطیل چاپ می‌کردیم و از لحاظ هندسی قدرت مانور،وجود نداشت. اما چاپخانه تخصصی این امکان را به ما می‌دهد. وی افزود: دستگاه مورد استفاده، ساخت کشور آلمان است که منطبق با آخرین مدل وارد کشور شده و در مجموع بیش از 7 میلیارد تومان برای راه‌اندازی چاپخانه سرمایه‌گذاری شده است.
مدیرعامل شرکت پست تاکید کرد: به طور متوسط در هر سال باید بیش از 20 تا 30 میلیارد تومان برای مصرف داخل کشور تمبر چاپ کنیم که راه‌اندازی این چاپخانه نیاز داخلی را برطرف می‌کند.
محمد حسن محبیان عراقی تصریح کرد: به علت اینکه این چاپخانه ظرفیت تولیدی بالایی دارد، برای پرکردن ظرفیت خالی از بازارهای دیگر مانند تمبر شخصی، تمبر تبلیغاتی و قرارداد با سایر کشورها استفاده می‌کنیم. در حال حاضر حدود 11 کشور برای چاپ تمبرهای خود در چاپخانه ایران اعلام آمادگی کرده‌اند و با 3 یا 4 کشور وارد قرارداد شده‌ایم و تمبرهای آنها در ایران چاپ می‌شود.این اقدام منجر به صادرات و درآمد‌زایی برای ایران ‌شود.
وی خاطرنشان کرد: براساس گفته‌ مشاور، از محل چاپ تمبرهای 11 کشوری که اعلام آمادگی کردند بین یک تا سه میلیارد تومان در سال برای کشور درآمد‌زایی می‌شد که پیش‌بینی می‌کنیم حداقل یک میلیارد تومان در سال از این محل عاید کشور شود. 

منتشر شده در تاریخ ۱۳۸۹ سه شنبه ۲۰ مهر


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: