مدیر انتشارات آرویج در گفت و گو با اخبار چاپ:
صحافی از دیگر زیرمجموعه های صنعت چاپ ضعیف تر است


«صحافی از دیگر زیر مجموعه های صنعت چاپ ضعیف تر است و دلیل آن را باید در این نکته جستجو کرد که هنوز در ایران به کتاب به عنوان یک کالای تجاری نگریسته نمی شود.»

«تورج ذکایی» مدیر انتشارات «آرویج»، ناشر کتاب های ادبیات ایرانی و پزشکی با اعلام این مطلب به اخبار چاپ گفت:«به دلیل این نگاه غیرتجاری، مردم حاضر نیستند بهای بالاتری برای کتاب بپردازند. بنابراین ناشران هم به دنبال صحافی های ارزان تری می گردند که دستگاه های قدیمی دارند و کیفیت کار آنها هم پایین است. این مساله باعث تولید کتاب هایی می شود که از نظر صحافی ضعیف و کم دوام هستند.»

او درباره مشکلاتی که صحافی ضعیف برای ناشران به دنبال دارد نیز گفت:« با وجود مکانیسم کهنه کار صحافی در کشور، علاوه بر بدقولی هایی که در اتمام کار به وجود می آید، کیفیت کارها به شدت افت می کند.»

وی درباره آسیب های کار دستی در صحافی نیز گفت:« کار دستی در صحافی خطرات زیادی برای کاربران دارد. در یک کارگاه عقب مانده با دستگاههای قدیمی، کتاب ها به صورت دستی برش زده می شوند که در وهله اول برای کارگران خطرناک است و امکان قطع شدن دست آنها وجود دارد در حالی که دستگاههای صحافی پیشرفته به چشم الکترونیکی مجهز هستند و چنین خطراتی را به دنبال ندارند.»

ذکایی افزود:« اگر قرار باشد این صنعت رشد کند باید دستگاههای مدرن به کشور وارد شود. این در حالی است که  در حال حاضر دلالان در هر جای دنیا دستگاه دست دوم می یابند، به ایران می آورند و می فروشند. فروش این دستگاهها اثر منفی بر کیفیت چاپ و صحافی دارد.»

منتشر شده در تاریخ ۱۳۸۸ يکشنبه ۲۸ تير
نسخه چاپی نسخه چاپی       ارسال به دوست ارسال به دوست

تاریخ انتشار:۱۳۸۸ بيست و هشتم تيرکلیدها : آرویج صحافی


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:  
پست الکترونیکی:  
نظر شما: