زهرا جلیل ثانی
بانوان، مظهر مظلومیت صنعت چاپ


همایش بانوان صنعت چاپ فرصتی است که می‌تواند بسیاری از مشکلات و معضلات که بانوان در این صنعت دارند را بازگو کند. حتی می‌توان به طبقه‌بندی و دسته‌بندی بانوان صنعت چاپ در بخش های مختلف و متعدد حوزه چاپ رسیدگی نمود. هرگونه تأخیر در برگزاری یا عدم اجرای این همایش لطمات فراوانی را بر پیکره حقوقی بانوان شاغل در صنعت چاپ کشور وارد می سازد.

زهرا جلیل ثانی مدیرعامل شرکت چاپ و بازرگانی مجلسی و یکی از زنان فعال صنعت چاپ ایران، در گفتگو با اخبار چاپ اظهار داشت :در جشنواره سال گذشته بنا بر این شد که سالهای بعد جشنواره بانوان صنعت چاپ با نظارت وزارت ارشاد برگزار شود،و اعضایی که در جشن سال گذشته حضور داشتند اقدامات اجرایی آن را انجام دهند. از چگونگی و چند و چون اجرای این برنامه تا کنون اطلاعی به بنده داده نشده است. تنها از طریق تماسهایی که چند هفته پیش با بنده گرفته ‌شد زمان این مراسم 17 مهرماه ـ مصادف با ولادت حضرت فاطمه معصومه ـ عنوان گردید. در این راستا از بنده شماره تماس دیگر پیشکسوتان خانم خواسته شد که در اختیار مسئولین ذیربط قرار گرفت .
تاکنون هیچ خبری از برگزاری این جشن و یا به تاخیر افتادن آن به اطلاع نرسیده است.

وی گفت: همانگونه که می‌دانید همایش بانوان صنعت چاپ فرصتی است که می‌تواند بسیاری از مشکلات و معضلات که بانوان در این صنعت دارند را بازگو کند. حتی می‌توان به طبقه‌بندی و دسته‌بندی بانوان صنعت چاپ در بخش های مختلف و متعدد حوزه چاپ رسیدگی نموده و آن را در یک گزارش آماری جمع‌آوری کرده و این اطلاعات را در اختیار مسئولین فعال در دفتر امور چاپ قرار داد.
وی افزود: اتفاقی که در نخستین دوره همایش تجلیل از بانوان صنعت چاپ رخ داد ـ اگرچه در ایجاد تعامل و ارتباط در این حوزه بسیار مفید بود ـ بیشتر در سطح جشن بود؛ که تنها می‌تواننست محملی برای انتقال تجربیات باشد.
وی در پایان خاطر نشان کرد: اینگونه برنامه‌ها نیاز به حمایت وزارت ارشاد دارد و اینکه سازمان و یا شخصی اقدام به برگزاری آن نمایند بسیار دشوار است. زیرا نبود تمکن مالی، بروز مشکلات را برای شخص حقیقی و یا حقوقی ایجاد نموده و پیگیری موضوع را دشوار می‌سازد. این در حالیست که مسئولین دولتی بهتر می توانند این اقدامات را انجام دهند.

منتشر شده در تاریخ ۱۳۸۹ شنبه ۱۰ مهر


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: