حضور رضا رضایی در غرفه انجمن حمایت از توسعه صنعت چاپ
مسیر را اشتباه آمده ایم


شرکت در نمایشگاه کاری اقتصادی تلقی می شود و باید توجیه داشته باشد؛ زمانی که با توجیه اقتصادی همراه باشد مسیر مناسب خود را انتخاب کرده است.باید مسیر و نیازسنجی مناسبی را انتخاب نماییم.

رضا رضایی رئیس هیئت مدیره اتحادیه صادرکنندگان تهران در گفتگو با اخبار چاپ اظهار داشت: نمایشگاه امسال از نظم بیشتری برخوردار است اما باز شاهد کاستی هایی هستیم و برخی از شرکت کنندگان از جانمایی غرفه خود و همگن نبودن غرفه های اطراف ناراضی و نگران بودند. با این وجود هفدهمین نمایشگاه چاپ و بسته بندی تهران از نظم بیشتری نسبت به گذشته برخوردار است و این امر باعث خوشحالی است.
وی افزود: برگزاری نمایشگاه های خارجی تلنگوری است برای مسئولین برگزار کننده تا نمایشگاهی در خور شأن صنعت چاپ ایجاد کنند. نواقص زیاد است اما نباید فقط روی قسمت های بد تکیه کرد و باید خوبی ها را هم دید. امیدواریم که در سال های آینده سایر مشکلات نیز مرتفع شود.
رضا رضایی تصریح کرد: در دنیا صنعت چاپ،به عنوان یک فرا صنعت محسوب می شود؛ به همین علت یک نمایشگاه ویژه طلب می کند. زمانی که اسم نمایشگاه چاپ و بسته بندی را می آوریم باید آنقدر جاذبه داشته باشد که صنعت گران با برندهای معتبر در این نمایشگاه حضور پیدا کنند و مهمتر از آن جذب بازدید کنندگان خارجی است؛ توریست تجاری برای کشور نفع زیادی دارد و از این طریق می توان درآمد زایی ارزی کشور را ارتقاء دارد. علاوه بر اینکه می تواند باعث رونق بازار چاپ کشور شود. امیدوارم برنامه ریزی در این مسیر قرار گیرد و نیازهای کشور در نظر گرفته شود .
وی افزود:باید متذکر شوم این امر میسر نیست جز با داشتن تخصص ویژه و اطلاع کامل از توان چاپ کشور ،شناخت نیازهای کشورهای همسایه که همه این موارد لازم و ملزوم هم هستند. نقاط قوت و ضعف باید بررسی شده و نقاط قوت را حفظ و نقاط ضعف را بپوشانیم و این مستلزم و نیازمند ایجاد یک کانال ویژه است تا بتوانیم به هدف و آرزوی که همان تحقق چشم انداز بیست ساله است برسیم با تکیه بر این عمل از چهارچوب خیال خارج شده و وارد مرحله عمل شویم.
رئیس هیئت مدیره اتحادیه صادرکنندگان تهران بیان کرد: ما باید معانی واژه ها را حس کنیم نمایشگاه با عنوان ماشین آلات صنعت چاپ مخاطبین چاپخانه دار را می طلبد ، هدف چاپخانه دارها از بازدید از نمایشگاه آشنایی با آخرین تکنولوژی صنعت چاپ و بازدید از تحولاتی است که در این صنعت رخ داده تا بتواند خود را با اتفاقات به روز صنعت چاپ وفق دهد اما زمانی که برای بازدید به نمایشگاه می آید نمونه کارهایی را می بیند که ممکن است درچاپخانه خودش با کیفیت بالا تری انجام پذیرد. این امر از جمله عواملی است که انگیزه چاپخانه داران برای بازدید از هفدهمین نمایشگاه چاپ و بسته بندی از بین می برد. حداقل اگر توان جذب برندهای معتبر را در نمایشگاه نداریم؛ بهتر است اسم نمایشگاه را به خدمات صنعت چاپ تغییر دهیم. آن زمان مخاطبین چاپخانه دارانی خواهند بود که خدمات رسانی انجام می دهند و انگیزه بیشتری برای حضور در آنها ایجاد می شود و چاپخانه داران بیشتری به عنوان غرفه گذار شرکت خواهند داشت و نمایشگاه رونق بیشتری خواهد داشت.
وی در پایان اذعان داشت: شرکت در نمایشگاه کاری اقتصادی تلقی می شود و باید توجیه داشته باشد و زمانی توجیه اقتصادی خواهد داشت که مسیر انتخابی درست باشد. نمایشگاه مشهد در سطحی بسیار عالی برگزار شد و توانمندی های صنعت چاپ در حوزه صادرات هم برای مسئولین و هم برای بازدیدکنندگان خارج از کشور روشن شد. و بازتاب های بسیار خوبی در کشورهای آنها داشت و آنها را برای حضور در نمایشگاه های کشور ما ترغیب کرد. قطعا توقع بازدیدکنندگان از نمایشگاه تهران بیشتر از نمایشگاه مشهد است. علت کمرنگی حضور دستندرکاران انتخاب مسیر و نیازسنجی نا مناسب بوده است.

منتشر شده در تاریخ ۱۳۸۹ چهارشنبه ۲۴ شهريور


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: