کاظم اکبرپور مدیر عامل شرکت سهامی نمایشگاههای بین المللی
بلوغ نمایشگاهی و لزوم جدایی چاپ و بسته بندی


تمام هدف و رویکرد شرکت سهامی نمایشگاهی بین المللی حرکت به سمتی است که بتوانیم پربارترین و تخصصی ترین بخش های صنایع را جذب کرده و دستندرکاران با حضور موثر در این حوزه ها و در معرض دید عموم قرار دادن آخرین دستاوردهای خود بتوانند در یک رقابت سالم فضایی را برای رشد و بالندگی هرچه بیشتر صنایع در کشور به وجود آورند

کاظم اکبرپور مدیر عامل شرکت سهامی نمایشگاههای بین المللی که به عنوان یکی از سخنرانان که در مراسم افتتاحیه هفدهمین نمایشگاه چاپ و بسته بندی حاضر بود در گفتگوی کوتاه خود با خبرنگار اخبار چاپ اظهار داشت:تمام هدف و رویکرد شرکت سهامی نمایشگاهی بین المللی حرکت به سمتی است که بتوانیم پربارترین و تخصصی ترین بخش های صنایع را جذب کرده و دستندرکاران با حضور موثر در این حوزه ها و در معرض دید عموم قرار دادن آخرین دستاوردهای خود بتوانند در یک رقابت سالم فضایی را برای رشد و بالندگی هرچه بیشتر صنایع در کشور به وجود آورند.
وی گفت: همگی به خوبی به خاطر داریم برگزاری نمایشگاه های تخصصی عمر چندان درازی در ایران نداشته و در زمره رویدادها و صنایع مدرن، جوان و نوگرایانه محسوب می شود. در نخستین سالهای پس از انقلاب اسلامی ایران، صنایع کشور تنها یک نمایشگاه را شاهد بودند. عنوان آن نیز نمایشگاه بین المللی بازرگانی تهران در نظر گرفته شده بود. شیوه اجرایی نمایشگاه بدین شکل بود که تمامی صنایع کشور، به 60 حوزه و بخش جداگانه تقسیم می شدند و هر یک از آنها قسمتی از فضای کلی نمایشگاه را به خود اختصاص داده و به ارائه آخرین دستاوردهای خود اقدام می کردند.
کاظم اکبرپورافزود: شکل اجرایی نامناسب، عدم حضور بازدیدکننده تخصصی، عدم بازدهی مناسب و حتی عدم توانایی در برنامه ریزی منسجم برای برگزاری این نمایشگاه، موجب شد تا در سایه تلاشهای شبانه روزی بسیاری از مدیران و کارشناسان دولت و بخش خصوصی، طرح برگزاری نمایشگاه های تخصصی و منسجم در دستور کار قرار گرفت.
وی تصریح کرد:در سنوات گذشته صنعت چاپ و بسته بندی نیز از این قاعده کلی مستثنی نبوده است، به گونه ای که طی سالیان متمادی نمایشگاهی تحت عنوان چاپ و بسته بندی وجود نداشته و تنها 17 دوره از برگزاری این نمایشگاه می گذرد .
وی در پایان گفت: جدا نمودن نمایشگاه بین المللی چاپ و بسته بندی به دو نمایشگاه تخصصی، طرحی است که امکان دارد در سالهای آتی قدرت اجرایی پیدا کند اما باید این امر را نیز در نظر بگیریم که بسیاری از مشکلات و بدست آوردن ایده آل ها نیازمند زمان است و ما امیدواریم بتوانیم این طرح را در آینده اجرایی نماییم.

منتشر شده در تاریخ ۱۳۸۹ سه شنبه ۲۳ شهريور


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: