نمایشگاه بین‌المللی چاپ و بسته‌بندی تهران
سخت‌گیری‌های عادلانه، یا تبعیض


قصد حضور در نمایشگاه بین‌المللی چاپ و بسته بندی تهران را داشتیم؛ اما سخت‌گیری‌های مسئولین برگزار‌کننده نمایشگاه که ناشی از تبعیض بین شرکت‌کنندگان پایتخت‌نشین و غرفه‌گذاران استان‌ها است، باعث شد انصراف دهیم.

اخبار چاپ: سیدمحمود جهرمی مقدم، صاحب امتیاز و مدیر مسئول شرکت تمدن هزاره در گفتگو با اخبار چاپ اظهار داشت: قصد حضور در نمایشگاه بین‌المللی چاپ و بسته‌بندی تهران را داشتیم؛ اما سخت‌گیری‌های مسئولین برگزارکننده نمایشگاه که ناشی از تبعیض بین شرکت‌کنندگان پایتخت‌نشین و غرفه‌گذاران استان‌ها است، عامل انصراف شرکت تمدن هزاره، از حضور در نمایشگاه بین‌المللی چاپ و بسته‌بندی تهران شده است.
صاحب امتیاز و مدیر مسئول شرکت تمدن هزاره افزود: به علت وارد کردن قطعات و مونتاژ آن در کشور، باید پرداخت را به صورت ارزی (یورو) انجام دهیم، که این موضوع از نظر من سخت‌گیری عادلانه و منطقی نیست؛ بلکه بی‌عدالتی و تبعیض است. زیرا بسیاری از دوستان در تهران این امر را رعایت نکرده و به صورت ریالی پرداخت اجاره‌بهای غرفه‌های خود را انجام می‌دهند. چه بسا بسیاری از شرکت‌ها با خارج کردن برند اصلی ماشین‌آلات و جایگزین کردن برند شرکت خودشان از پرداخت به صورت یورو شانه خالی کرده و پرداخت را به صورت ریالی دارند. دی ماه سال گذشته نیز به علت واردات ماشین‌آلات، برای حضور در نمایشگاه بین‌المللی چاپ و بسته بندی تهران دچار همین مشکل بوده‌ایم و شرکت نکردیم.
سیدمحمود جهرمی مقدم تصریح کرد: تحریم‌ها مانع از معاملات به صورت وام اسنادی شده است و خریدها باید به صورت نقد، و از طریق صرافی‌ها انجام پذیرد. این امر مستلزم اعتماد به صرافی‌ها است و از ریسک بالایی برخوردار است. باید پول را از طریق صرافی‌های ایران به صرافی‌های دبی واریز کرده و از آن‌جا به چین و ژاپن حواله کنند. این چرخش پول باعث می‌شود رقم بالایی به هزینه‌های ما اضافه شود.
وی در پایان گفت: خرید نقدی ریسک بالایی دارد حتی زمانی که شخصا در کشور مذکور حاضر شده و برای قیمت محصولی با استانداردهای اروپا به توافق رسیده‌ایم؛ وقتی قطعه به دست ما می‌رسد همان قطعه توافق شده نیست. متاسفانه به علت هزینه‌های بالای حمل‌و‌نقل قادر نیستیم در همان زمان این قطعات را با خود بیاوریم؛ و باید با کشتی به بندرعباس آورده شده و ما از گمرک بندرعباس ترخیص نماییم. و بعد از ترخیص متوجه شده‌ایم قطعه توافق شده را برای ما ارسال نکرده‌اند و هر قطعه‌ای که خودشان تمایل دارند برای ما می‌فرستاده‌اند.

منتشر شده در تاریخ ۱۳۸۹ يکشنبه ۲۱ شهريور


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: