در حاشیه برگزاری مراسم جشنواره ملی صنعت چاپ ایران:
حضور و غیاب شهرستانی‌های جشنواره


جشنواره صنعت چاپ طی سالیان گذشته مهم‌ترین و بارزترین رویداد عمومی صنعت چاپ ایران قلمداد شده است. رویدادی که هر ساله همزمان با 11 شهریور و مقارن روز ملی صنعت چاپ برگزار می‌گردد. این مراسم بهانه‌ای است تا تعداد قابل ملاحظه‌ای از مدیران و دست‌اندرکاران و مسئولان صنفی و دولتی از جایجای کشور گردهم آمده و هر یک دغدغه‌ها و نگرانی‌های خود را بیان دارند.

اخبار چاپ: جشنواره صنعت چاپ طی سالیان گذشته مهم‌ترین و بارزترین رویداد عمومی صنعت چاپ ایران قلمداد شده است. رویدادی که هر ساله همزمان با 11 شهریور و مقارن روز ملی صنعت چاپ برگزار می‌گردد. فارغ از موافقت‌ها و مخالفت‌هایی که با این مراسم ویژه، تعیین روز ملی، مسابقات محصولات چاپی و... وجود داشته و دارد، این مراسم بهانه‌ای است تا تعداد قابل ملاحظه‌ای از مدیران و دست‌اندرکاران و مسئولان صنفی و دولتی از جایجای کشور گردهم آمده و هر یک دغدغه‌ها و نگرانی‌های خود را بیان دارند.
در دوره‌های گذشته این مراسم در دو نوبت به استان‌های خراسان رضوی و قم منتقل شده و برگزار شدند. اما امسال این جشنواره و تمامی بخش‌های جانبی آن در داخل تهران برگزار می‌شوند. همان‌طور که پیشتر نیز اشاره شد، جشنواره ملی صنعت چاپ فرصتی است تا کلیه مدیران، دست‌اندرکاران و فعالان صنعت چاپ کشور جمع شوند.
همین موضوع بهانه‌ای شد تا اخبار چاپ ضمن تماس با مسئولان اتحادیه‌های استانی از کم‌وکیف حضور یا عدم حضور آنان در مراسم ویژه جشنواره جویا شود. از میان 18 رئیس اتحادیه صنف چاپخانه‌داران در مراکز استان‌های کشور، آقایان حسین زینال‌زاده (اتحادیه آذربایجان شرقی)، ولی‌الله جمالی (اتحادیه مازندران) و سیدحسین مجابی (اتحادیه قزوین)، به صراحت اعلام کرده‌اند که در این مراسم حضور خواهند داشت.
در این میان محمدمهدی تاجیک (اتحادیه گلستان)، اعلام کرد به علت مشغله فراوان کاری در این جشنواره شرکت نخواهد داشت. اما نایب رئیس و اعضای هیات مدیره اتحادیه چاپخانه‌داران گلستان در این مراسم شرکت می‌کنند. دیگر رئیس اتحادیه‌ای که در مراسم حضور پیدا نکرد، مهدی زرگریان (اتحادیه همدان) بود. زرگریان اعلام کرد به مناسبت روز ملی صنعت چاپ مراسم مختلفی در استان همدان برگزار شده و می‌شود. لذا وی به دلیل حضور در مراسم استان همدان امکان مسافرت به تهران و شرکت در مراسم را ندارند.
آقایان امینی (اتحادیه زنجان) و سیروس کاشی‌گر (اتحادیه ارومیه) نیز اعلام کردند که کارت دعوت بسیار دیر به دست آنان رسیده است. هر دو رئیس اتحادیه تلاش کردند تا بتوانند بلیط سفر به تهران تهیه کرده و در مراسم ویژه جشنواره ملی صنعت چاپ کشور شرکت نمایند.
مسعود ادیمی (اتحادیه اراک) اعلام کرد به دلیل همزمانی جشنواره ملی صنعت چاپ با ایام ماه مبارک رمضان، نمی‌تواند به تهران مسافرت کرده و در مراسم شرکت نماید.

منتشر شده در تاریخ ۱۳۸۹ دوشنبه ۱۵ شهريور


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: